سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وجود ريزش شديد برف و باران؛

تمام راه هاي استان قم باز است

سرپرست مديريت راهداري اعلام كرد: باوجود ريزش برف و باران شديد در سراسر استان، تمام محورهاي ارتباطي اين استان باز است و تردد در آنها جريان دارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان قم، اكبر سليميان سرپرست مديريت راهداري گفت: بارش شديد برف در محورهاي فوجرد- راهجرد- نيزار، آزادراه قم- تهران ، محور سلفچگان- ساوه و بالعكس و تمامي محورهاي استان از روز جمعه شروع شده و ضخامت برف در بعضي از اين محورها به 10 الي 20 سانتي متر گزارش شده است.

وي به رانندگان توصيه اكيد كرد كه با توجه به بروز سرماي بسيار شديد در استان، كليه محورهاي كوهستاني دچار يخ زدگي بوده و تردد حتما با زنجير چرخ و رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و حفظ سرعت مطمئنه صورت مي گيرد.

به گفته وي، كليه اكيپ هاي برفروبي ادارات راه و شهرسازي شهرستان هاي تابعه با بكارگيري ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين شامل گريدر، لودر و ماشين آلات سواري مجهز به چراغ گردان و بي سيم از همان ساعات اوليه شروع بارش در حال انجام عمليات برفروبي و پاشيدن نمك و شن در سطح آسفالت راه هاي استان هستند.

سليميان، ميزان شن و نمك مصرفي را تا اين لحظه 1500 تن، تعداد ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك را 155 دستگاه و تعداد اكيپ هاي راهداري مستقر در راه ها را 10 اكيپ اعلام كرد.

به گفته سيليمان ، تعداد راهدارخانه هاي فعال در راهداري زمستانه نيز 7 باب و تعداد پرسنل راهداري استان نيز 50 نفر است.

وي توصيه كرد: رانندگان قبل از سفر حتما از طريق شماره تلفن گوياي 141 و 36660001-5مركز مديريت راه هاي استان قم از آخرين وضعيت راه هاي استان مطلع شوند و خودروي خود را به تجهيزات زمستاني مجهز كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: راه ، استان قم ، ریزش ، برف ، باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.