سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در 18 منطقه تهران

امروزه شاهد افتتاح مجموعه‌هایی هستیم که مسئولان برای بالا بردن سطح آگاهی و برطرف کردن نیازهای مادی و معنوی زنان سرپرست خانوار انجام داده‌اند.

کوهی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه در 18 منطقه تهران مجموعه‌هایی به نام مجموعه‌های شهربانو افتتاح شده است که از سال 86 از مجموعه‌های کوثر شکل گرفته است. این مجموعه‌ها برای حمایت از زنان سرپرست خانوار تشکیل شده است. این مرکز شامل مکان‌های ورزشی، اجتماعی، کتابخانه هستند این مجموعه‌ها در سطح ناحیه‌های منطقه و سرای محله قرار دارند که افراد مجبور به رفت و آمد مسیرهای طولانی نشوند.
 
مدیریت مجموعه شهربانو با اشاره به وظایف این مجموعه‌ها افزود: بعد از ثبت نام هر فرد این مجموعه وظیفه دارد که شرایط و علل زندگی فرد را بررسی کنند همچنین باید افرادی که تخصصی در کار ندارند باید آنها را به مراکز آموزش و مهارتی و تخصصی معرفی کند که فرد بتواند در شغل مورد علاقه خود فعالیت کنند. تشخیص دادن توانایی فرد عضو که توانایی انجام چه کاری را دارد که اگر فرد توان انجام کار سنگین نداشته باشند آن را به مراکز معرفی کند که برای فرد کار سبک در نظر بگیرند.
 
وی به اهداف اصلی و شرایط ثبت نام اشاره کرد و گفت: خانم‌هایی که تحت پوشش هیچ ارگان و یا سازمانی نباشند و نوعی سرپرستی و شرایط سنی مناسب داشته باشند و بعد از بازدید شرایط زندگی مورد تایید قرار نگیرند در اولویت هستند و هدف اصلی این مجموعه کاهش فقر و یا آگاه‌سازی تمکین خانواده در برابر آسیب‌ها و مهمترین آن توانمندسازی بانوان، فرهنگ سازی و افزایش اعتماد به نفس در جامعه و خانواده است.
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برای این افراد نسبت به سن و ساعت کاری‌هایشان بیمه با درصد کمی صورت گرفته است و برای فرزندهایشان و مشکلات خودشان کلاس‌های روان‌شناسی رایگان به طور همگانی و خصوصی در نظر گرفته است و افرادی که اگر توانایی رفت وآمد به محله‌ها را ندارند برای آنها کار در منزل پیشنهاد می‌کنند که در این مراکز کارهای متنوع و گوناگونی موجود است.


انتهای‌پیام/
برچسب ها: زنان ، سرپرست ، خانوار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.