سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه‌های بررسی بودجه در مجلس؛

از گلایه نمایندگان به سیستم رای‌گیری تا قانع نشدن آن‌ها از آمار نماینده دولت

سیستم رای گیری مجلس هنگام بررسی مهمترین قسمت لایحه بودجه 93 دچار اشکال شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در هفتمین جلسه بررسی لایحه بودجه 93 به بخش استفاده از منابع صندوق توسعه ملی که همواره با حاشیه‌هایی مواجه است، رسیدند.  

براین اساس یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر در بررسی بند د تبصره 5 ماده واحده لایحه بودجه پیشنهاد داد رقم 10 درصد استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی به 15 درصد اضافه شود که پس از رای گیری رئیس جلسه که حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بود گفت: این پیشنهاد با دو رای کمتر به تصویب نرسید البته بعد از آن یکی دو نفر از نمایندگان اعلام کردند سیستم رای گیری آن‌ها دچار اختلال بوده که نتوانستند در رای گیری شرکت کنند که اگر رای آن دو نماینده محاسبه می‌شد پیشنهاد مذکور به رای گذاشته می‌شد.
 
در پی آن یونس اسدی مجددا پیشنهاد داد 10 درصد مذکور به 12 درصد افزایش یابد که به هنگام رای گیری تعداد کثیری از نمایندگان با مراجعه به جایگاه هیئت رئیسه اعلام کردند سیستم رای آن‌ها دچار اشکال است.  
 
در پی این موضوع رئیس جلسه 4 الی 5 دقیقه رای گیری را به تاخیر انداخت تا مسئولان فنی سیستم رای گیری نمایندگان را اصلاح کنند.  
 
ناگفته نماند؛ قریب به اتفاق نمایندگان با پیشنهاد مذکور موافق بوده و جنب و جوشی که نمایندگان برای کمک به بخش کشاورزی دارند حکایت از آن دارد که نمایندگان خواستار توجه بیشتر به بخش کشاورزی در بودجه 93 هستند.   
 
البته نماینده دولت با پیشنهاد افزایش کمک به بخش کشاورزی از منابع صندوق توسعه ملی مخالف است و علت مخالفت خود را نیز عدم جذب تسهیلات پیش‌بینی شده در بودجه 92 است.
 
این توجیه نماینده دولت با مخالفت شدید جمع کثیری از نمایندگان از جمله عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی شد به طوری که وی گفت: دولت نباید آمار و اطلاعات غلط ارائه کند.
 
هم چنین "غلامرضا نوری" عضو کمیسیون کشاورزی در صحن علنی با فریاد بلند اعلام کرد؛ اطلاعاتی که نماینده دولت در صحن اعلام می‌کند دروغ است.
 
بهروز نعمتی نماینده اسدآباد نیز گفت: دولت که اعلام می‌کند منابع جذب نشده، آیا پرسیده است علت آن چیست، علت آن سخت گیری در ارائه تسهیلات به کشاورزان است.
 
امیدواریم نمایندگان در بودجه 93 توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، مجلس ، صحن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.