سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ آیت‌الله فاضل‌لنکرانی:

نباید در نظام اسلامی اختلاف عقیده‌ها به تخریب تبدیل شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: نباید در نظام اسلامی اختلاف عقیده‌ها به تخریب تبدیل شود و این مسئله از نکاتی است که رهبری به آن تاکید داشته‌اند و همه باید در تحقق آن کوشا باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله فاصل‌لنکرانی شنبه شب در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین انقلاب اسلامی که از سوی مجمع پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد طفلان مسلم برگزار شد یکی از مهم‌ترین نکات در جامعه را پیاده‌سازی فرهنگ اسلامی دانست و تاکید کرد: یکی از نکاتی که مورد تاکید امام راحل قرار داشت خدمت به محرومان و مستضعفان بود چرا که قبل از انقلاب فقر و محرومیت جامعه را فرا گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه شرایط خوبی در کشور شکل گرفته و شعارهای خوبی داده می‌شود، بیان کرد: در کنار توجه به حماسه سیاسی و اقتصادی، مسائل فرهنگی که از امور ناگسستنی انقلاب اسلامی است نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه دین اسلام امروز به پیروان خود عزت و سربلندی را هدیه کرده است، بیان کرد: امام راحل به پشتیبانی ملت در برابر ظلم و طاغوت ایستادگی کرد و ایشان حق بزرگی بر گردن نظام اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه شکل‌گیری انقلاب اسلامی تحولات بسیاری را در عرصه بین‌المللی به دنبال داشته است، اضافه کرد: قبل از انقلاب نام ایران در دنیا ناشناخته بود ولی امروز ایران اسلامی در بطن تحولات بین‌المللی است.

فاضل‌لنکرانی با اشاره به اینکه این پیشرفت ثمره خون با برکت شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: امروز حاکمان دنیا در برابر ایران به زانو درآمده‌اند و این در حالی است که میزان دشمنی‌ها با ایران نسبت به اول انقلاب بسیار افزایش یافته است.

وی با اشاره به مواضع کشورهای غربی تصریح کرد: برای حمله کردن به دیگر کشورها و وحشی‌گری که نیاز به میز نیست و این سخنان نشان می‌دهد که غربی‌ها نسبت به ایران خوی وحشی‌گری دارند.

استاد حوزه علمیه قم یکی از مهم‌ترین علل اقتدار و ثبات نظام را حضور مردم در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و بیان داشت: این حضور موجب شده با وجود همه تهدید‌ها و توطئه‌ها انقلاب به مسیر خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌هایی که در کشورهای آمریکایی شکل گرفته نشات گرفته از انقلاب ایران است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های امام این بود که تا آخر پای انقلاب ایستادگی کنیم و باید به این مسئله توجه لازم را داشته باشیم.

فاضل‌لنکرانی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی ارتباط بین مردم و حکومت ترسیم شده است، اضافه کرد: در کشورهای دیگر دین به دنبال مسائل دنیوی است و حکومت‌ها نیز فقط به فکر دستیابی به قدرت هستند ولی در حکومت اسلامی شرایط کاملا متفاوت است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه در نظام اسلامی مردم از عناصر اصلی حکومت هستند اضافه کرد: در نظام اسلامی عدالت با حضور مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند و این در شرایطی است که چنین مسئله‌ای در دیگر ادیان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط به بین مردم و مسئولان در حکومت اسلامی بیان کرد: مردم در نظام اسلامی بر عملکرد مسئولان نظارت دارند و این مسئله نیز مورد تاکید امام راحل قرار داشت.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری دلسوزی نسبت به انقلاب در بین اقشار مختلف بیان کرد: ایجاد اختلاف و انگ زدن در نظام اسلامی جایی ندارد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی اظهار کرد: نباید در نظام اسلامی اختلاف عقیده‌ها به تخریب تبدیل شود و این مسئله از نکاتی است که رهبری به آن تاکید داشته‌اند و همه باید در تحقق آن کوشا باشند./ش ک

برچسب ها: قم ، نظام ، اسلام ، تخریب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.