سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری تظاهرات فعالان اجتماعی و سياسی عليه کنفرانس مونيخ

در واکنش به کنفرانس سالیانه امنیتی مونیخ، گروه‌های اجتماعی و احزاب چپگرا علیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خیابان‌های این شهر تظاهرات کردند و نیروهای امنیتی نیز تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، در واکنش به کنفرانس سالیانه امنیتی مونیخ آلمان ، گروههای جامعه مدنی برای نشان دادن اعتراض خود به طرحهای جنگ طلبانه ای که در جریان این کنفرانس بحث می شود، با یکدیگر متحد شده اند. امسال پلیس باواریا ، به منظور محافظت از کنفرانس مونیخ، ایستهای بازرسی زیادی را در خیابان‌ها و معابر منتهی به ساختمان کنفرانس مونیخ ایجاد کرده اند. آن‌ها همچنین واحدهای حفاظتی را با هدف جلوگیری از پیوستن تظاهرکنندگان چپگرا به راهپیمایی مخالفان در سراسر شهر مستقر کرده اند. 

"گوئنتر ویمر" از اتحادیه آزادی مونیخ گفت این سیاستمداران تنها دنبال سرمایه گذاری در تسلیحات و جنگ هستند. این کنفرانس تحت سلطه کشورهای عضو ناتو است. وزرای دفاع، تولیدکنندگان اسلحه، دلالان اسلحه و سیاستمدارانی که در این کنفرانس گردهم آمده اند در واقع ترکیبی مرگبار را برای همه مردم جهان تشکیل داده اند. 

اظهارات رئیس جمهور آلمان در این کنفرانس جنجال آفرین بود. او تاکید کرد باید آلمان نقش بزرگتری در سیاست جهان داشته باشد. این حرفهای او به همراه اظهارات اخیرا وزیر دفاع آلمان باعث شد شمار زیادی از مردم از همه سنین در خیابانهای مونیخ تظاهرات کنند. وزیر دفاع آلمان گفته بود او قصد دارد محبوبیت شغلهای نظامی را در خانواده‌ها بیشتر کند. 

"توبیاس فلاگر" فعال چپگرا،  گفت به نظر من این طنزی وحشتناک است که وزیر دفاع آلمان گفته است. در واقع او قصد دارد با این حرفها خانواده‌ها را بیشتر به مشارکت در جنگ تشویق کند و کاملا روشن است این کار غیرممکن است. ما با این نظر وزیر دفاع کاملا مخالفیم. 

تظاهرکنندگان معتقدند شرکت کنندگان در کنفرانس مونیخ دنبال جنگ هستند و می خواهند مشکلات جهان را از طریق نظامی حل کنند اما از زمان تشکیل این کنفرانس جنگها و درگیریها در جهان نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است.

اناهای پیام


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.