سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

54 درصد از آمار مبتلایان به سرطان در فارس، مردان هستند

مردان فارسی 54 درصد و زنان 46 درصد سرطان ها در استان فارس را به خود اختصاص داده اند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دکتر محسن مقدمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: سالانه حدود چهار هزار و 719 مورد سرطان جدید در استان فارس شناسایی و ثبت می شود که دو هزار و 166مورد زن و دو هزار و 553 مورد آن ها مرد است و در واقع 46 درصد از سرطانها در استان فارس به زنان و 54 درصد به مردان اختصاص دارد.

وی افزود: یکی از نگرشهای منفی و اشتباه در خصوص سرطان این است که بسیاری از افراد فکر می کنند بیماری سرطان هیچ علامت و نشانه ای ندارد و یا این که در مورد سرطان هیچ کاری نمی توان کرد.

دکتر مقدمی بیان کرد: آنچه باید بدانیم این است که شناسایی سرطان در مراحل اولیه هم هزینه ی کمتری بر فرد و جامعه تحمیل کرده و هم اینکه امکان استفاده از روشهای درمانی جدید و موثر را برای فرد مهیا می کند و از طرف دیگر پیشگیری موثرترین و به صرفه ترین راه برای کاهش بار سرطان در جامعه است و شناسایی زودرس سرطان با کاهش مرگ و میر های ناشی از آن همراه بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که غربالگری برای سرطانهای دهانه رحم و روده بزرگ با شناسایی ضایعات پیش سرطانی و درمان آنها قبل از تبدیل شدن به سرطان، از بروز این سرطانها جلوگیری می کند.

وی گفت: خطر ابتلا به سرطان در یک فرد با پرهیز از مصرف دخانیات و الکل ، پرهیز از تماس با اشعه ماوراء بنفش خورشید و برنزه کردن پوست ، مصرف صحیح میوه و سبزیجات سالم ، تناسب وزن و داشتن فعالیت بدنی منظم کاهش می یابد.

دکتر مقدمی افزود: برخی از واکسنها نیز موجب کاهش خطر سرطان می شوند از جمله واکسن HPV ( ویروس پاپیلومای انسانی ) از بسیاری از سرطانهای دهانه رحم، دستگاه تناسلی و سرطانهای مقعد پیشگیری می کند و همچنین واکسن هپاتیت B می تواند باعث کاهش خطر سرطان کبد شود./ش ک

انتهای پیام/


برچسب ها: مبتلایان ، سرطان ، فارس ، مردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.