سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای امنیت سازمان ملل انفجار در هرمل لبنان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای انفجار تروریستی در شهر هرمل در لبنان را که منجر به کشته شدن دستکم 5 تن شد، را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان آن شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، اعضای شورای امنیت شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای به دولت و ملت و خانواده‌های قربانیان این انفجار تروریستی تسلیت گفته و با آسیب دیدگان ابراز همدردی کرد.

همچنین در این بیانیه بر لزوم مقابله با تهدیدات ناشی از این اقدامات تروریستی برای صلح و امنیت بین‌المللی از طریق استفاده از همه ابزارها براساس منشور سازمان ملل و همه تعهدات بین‌المللی بویژه حقوق بشر و قوانین بشردوستانه تاکید شد.

 در این بیانیه همچنین اعضای شورای امنیت به اعلامیه "بعبدا" اشاره کردند  و از همه لبنانی‌ها و خواستند که دربرابر تلاش‌ها برای برهم زدن ثبات این کشور وحدت خود را حفظ کنند و بر اهمیت احترام لبنانی‌ها به سیاست پرهیز از هرگونه دخالت در بحران سوریه همسو با تعهدات لبنان براساس اعلامیه بعبدا نیز تاکید کردند.

"مارتین نسیرکی"، سخنگوی دبیرکل سازمان مللدر این باره  گفت: "افزایش اقدامات تروریستی و خشونت‌ها در لبنان در مدت اخیر، موجب نگرانی شدید شده است."

نسیرکی در ادامه افزود که رئیس سازمان ملل، همچنین از مقامات لبنانی از جمله ارتش و نیروهای امنیتی خواسته است که با این قبیل اقدامات غیرقابل قبول و بی‌رویه مقابله کنند و از امنیت و ثبات کشورشان حفاظت کنند.

جبهه تروریستی "النصرة" مسئولیت انجام این حمله را برعهده گرفته است.

در انفجار روز گذشته شهر هرمل بر اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده دستکم 5 تن کشته و 25 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.