سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المنار:

کشور‌های غربی به فکر دور کردن خطر بازگشت تروريست‌های سوريه به خود هستند

کشورهایی که در اعزام تروریست‌های تندرو به سوریه دخالت داشته اکنون به این افراد به عنوان یک خطر می‌نگرند و در فکر دور کردن این خطر از کشورهایشان هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه المنار لبنان،کشورهایی که در اعزام تندروها به سوریه دخالت داشته یا از این اقدامات چشم پوشی می کردند، اکنون به خطر این افراد آگاه شده اند و در صدد دور کردن این خطر از کشورهایشان هستند.

این شبکه  گزارش داد: ترس از بازگشت مکر مکاران به خودشان در مورد گروههای مسلح سوریه افزایش یافته است. 

بخش زیادی از مذاکرات نشست مقامات انگلیس و فرانسه در پایگاه هوایی جنوب انگلیس به این مساله اختصاص یافت که چگونه باید با خطر اتباعشان که در سوریه می جنگند، مقابله کنند. 

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفت: ما از تهدیدات تروریستی که  در اثر درگیری‌ها در سوریه کشورهایمان را به خطر می اندازد هراس داریم، به همین دلیل انگلیس و فرانسه طرح‌های مشترکی را برای مقابله با اتباعشان که برای جنگ به سوریه رفته اند و پس از آن قصد بازگشت دارند به اجرا خواهند گذاشت.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه هم گفت: جوانانی در کشورهای ما زندگی می کردند که به سوریه رفتند و در حال جنگ هستند. تلاش می کنیم از متاثر شدن جوانان با این تبلیغات مقابله کنیم، تحرکاتشان را زیر نظر بگیریم و مانع از اقدام آنها شویم.

شبکه المنار افزود: تحرکاتی که از آن دم زده می شود تاکنون در میان تصمیمهای دوگانه اروپایی‌ها و آمریکا گرفتار شده است. این تناقضات را می توان در ژنو دو و اظهارات مقامات غربی پس از این نشست به خوبی دید. آمریکا بارها از مبارزه با تروریسم در کشورهای مختلف سخن گفته اما سوریه را استثنا کرده است. این مساله را در مخالفت نمایندگان ائتلاف معارضان که تحت حمایت آمریکا هستند با پیشنهادهای دولت سوریه در مورد مبارزه جدی با تروریسم مشاهده کرد.

 در همین حال موسسه مطالعاتی سیاست در جاکارتا در گزارشی در مورد از سر گیری فعالیت گروههای اسلامی اندونزیایی در این کشور پس از بازگشت از سوریه هشدار داد.

 در این گزارش همچنین آمده است که جنگ در سوریه بیش از جنگهای دیگر تندروهای اندونزی را به خود جذب کرده است. وزارت خارجه اندونزی اعلام کرده است که 50 اندونزیایی در میان 8000 جنگجویی هستند که از 74 کشور به سوریه سرازیر شده اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.