سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله هوایی ارتش عراق در فلوجه

وزارت دفاع عراق اعلام کرد ارتش این کشور شهر فلوجه در 60 کیلومتری غرب بغداد را هدف حمله هوایی قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام نکرد این حمله که منطقه ای از شمال فلوجه را هدف قرار داد چه زمانی اتفاق افتاد اما از کشته شدن 15 شورشی خبر داد.

شهر فلوجه از چند هفته گذشته به دست شورشیانی افتاده است که برخی از آنها به القاعده وابسته اند. از زمانی که افراد مسلح که برخی از آنها از اعضای دولت اسلامی عراق و شام هستند کنترل این شهر را به دست گرفته اند، ارتش غالبا در اطراف فلوجه مستقر است.

پس از حمله نیروهای آمریکایی در سال 2003، شهر فلوجه مقر شورشیان بود و حملاتی که ارتش آمریکا در این شهر انجام داد به عنوان دشوارترین حملات از زمان جنگ ویتنام به شمار می آید. مناطقی از شهر رمادی در 40 کیلومتری غرب بغداد نیز تحت کنترل شورشیان قرار دارند. 

در درگیری هایی که از اوایل ژانویه بین اعضای دولت اسلامی عراق و شام، شورشیان و گروه های ضددولتی با نیروهای ارتش و پلیس انجام گرفته است صدها نفر کشته شده اند. 

این دو شهر در استان الانبار،‌ منطقه ای بیابانی که اکثر ساکنان آن سنی هستند و هم مرز با سوریه است، واقع شده اند.

براساس آماری که سازمان ملل متحد روز شنبه اعلام کرد در خشونت های ماه ژانویه در عراق، 733 نفر کشته شدند اما این سازمان اعلام کرد این آمار قربانیان استان الانبار را شامل نمی شود.

انتهای پیام / 
برچسب ها: حمله ، هوایی ، فلوجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.