سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدی حجت :سلطانی فر باید در بدو ورود سیاستهای جدید خود را اعلام می کرد/انتظار این بود که در دولت تدبیر و امید ثبات مدیریت را شاهد باشیم

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی در واکنش به این گفته سلطانی فر که اعلام کرده است فعلا در میراث فرهنگی با همین افراد کار می کند گفت : قاعدتا باید آقای سلطانی فر در بدو ورود از معاونین دعوت به عمل می آورد سیاستهای خود را اعلام می کرد ، اما این اتفاق نیافتاده است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،قائم مقام سازمان میراث فرهنگی در واکنش به این گفته سلطانی فر که اعلام کرده است فعلا در میراث فرهنگی با همین افراد کار می کند گفت : قاعدتا باید آقای سلطانی فر در بدو ورود از معاونین دعوت به عمل می آورد سیاستهای خود را اعلام می کرد ، اما این اتفاق نیافتاده است .


مهدی حجت در گفت و گو با ایران خبر ،من شرایط جدید سازمان میراث فرهنگی را نمی دانم و از سیاستهای رییس جدید نیز اطلاعی ندارم ، طبیعت قضیه قاعدتا اینگونه است که کسی که به عنوان رییس معرفی شده است ، سیاستهای خود را اعلام می کند و اگر کسانی توانستند با سیاستهای اعلام شده کار کنند ، می مانند و در غیر اینصورت سازمان را ترک می کنند.

باید قبل از این با معاونین صحبت می شد تا ما سازمان را برای آمدن رییس جدید آماده می کردیم

وی با بیان اینکه ، باید قبل از این اتفاقات سلطانی فر از معاونین دعوت می کرد ، گفت : اگر ایشان اعلام می کنند می خواهند با همین اعضا کار کنند ، باید با معاونین جلسه ای  می داشتند و صحبت می کردند تا ما اعضای سازمان را برای ورود ایشان آماده می کردیم، ولی هیچ کدام از این کارها نشده است.

با روال طی شده در جابه جایی موافق نبودم

حجت با بیان اینکه نمی داند چرا هیچ کدام از این مقدمات فراهم نشده است ، گفت : یک مقدار زیادی کار با عجله انجام شده است که من خیلی با روال با عجله کار موافق نبودم .


باید برآورد کنم که آیا می توانم با شوک جدیدی که به سازمان وارد شده است ادامه فعالیت دهم


قائم مقام میراث فرهنگی گفت : بعد از اعلام سیاستهای آقای سلطانی فر ، باید برآورد کنم ببینم که می توانم با شوک جدیدی که به سازمان وارد شده است ، ادامه فعالیت دهم و اینکه آیا سازمان واقعا دیگر اطمینان کامل و استقرار لازم را پیدا می کند که بتواند وظایف خطیر خود را انجام دهد ؟

خود را سرباز میراث فرهنگی می دانم


حجت در ادامه گفت : به عنوان سرباز سازمان میراث فرهنگی و کسی که سالها تمام عمر خود را در این سازمان گذاشته است ، اگر ببینم می توانم کمک بکنم ، فعالیت خود را در هرکجای سازمان که باشد ادامه خواهم داد.



ممکن است با سمت فعلی در سازمان نباشم

وی در ادامه با بیان اینکه حتی اگر در سازمان بماند ، شاید نوع فعالیتش تغییر کند ، گفت :ممکن است ماندنم در سازمان با همین کار و سمت فعلی نه تمایل آقای سلطانی فر باشد و نه خواست خودم ، باید دید که بعد از همه اتفاقاتی که در میراث فرهنگی افتاده است ، روال کار در این سازمان چگونه ادامه پیدا خواهد کرد.

اهالی میراث با حس بی ثباتی معتقدند به هر دلیلی ممکن است سلطانی فر هم عوض شود!


قائم مقام سازمان میراث فرهنگی گفت : در سازمانی که تا به این حد تغییر داشته است و سالی یک مدیر در آن عوض شده است ، انتظار بود با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، استقرار در سازمان به وجو بیاید .اکنون بچه های سازمان احساس می کنند که  اینگونه نیست  و به هر دلیلی ممکن است باز این فرد جدید هم عوض شود ؛  عملا با این احساس نمی توان از آنها توقع داشت که خیلی جدی فعالیت کنند و دچار نا امیدی نسبت به آینده سازمان می شوند.

سازمان میراث فرهنگی ماشین نیست که بتوان راحت راننده آن را عوض کرد

مهدی حجت با بیان اینکه  تمام این مسائل  نیاز به برآورد دارد  ، گفت : باید امیدواری در اعضای سازمان با اعلام سیاستهای رییس جدید مورد ارزیابی قرار گیرد، یک سازمان فرهنگی ماشین نیست که بتوان راننده آن را به راحتی عوض کرد و افرادش باید با تمام  علاقه و نیرو  کار کنند .

اگر شرایط مناسب باشد حتما به میراث فرهنگی کمک خواهم کرد


وی در ادامه گفت : قطعا اگر حس کنم که شرایط مناسب خواهد بود به عنوان کسی که علاقمند به میراث فرهنگی است ، حتما به آن کمک خواهم کرد .

میراث فرهنگی امروز یک سازمان فروپاشیده و رو به موت است


حجت با  تاکید بر  اینکه میراث فرهنگی امروز یک سازمان فروپاشیده است ، گفت : این سازمان در هم پاشیده با هزاران مشکل ،اکنون مانند بیمار در حال موتی است که شوک جدیدی نیز به آن وارد شده است که باید دید  این شوک چه تبعاتی ممکن است داشته باشد .

وی در باره انتخاب سلطانی فر به عنوان  رییس جدید میراث فرهنگی گفت : انتخاب معاونین رییس جمهور بر عهده خود ایشان است و حتما ،  مصلحتهایی را برای این انتخاب در نظر گرفته اند  ، من هیچ شناختی از  سیاستهای مهندس سلطانی فر ندارم و قطعا نظرم در باره ایشان  ناپخته خواهد  بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.