سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمانی که نوزاد به مادر خود اولتیماتوم می‌دهد!

مطالعات مختلف در طول سالیان دراز ثابت کرده است که تغذیه با شیر مادر باید از همان لحظات اول پس از تولد و در اتاق زایمان شروع و به دلخواره نوزاد درهر زمان و مکان، شب و روز تا پایان شش ماهگی به تنهایی و فقط همراه با قطره مولتی ویتامین باشد.

دکتر علی نیلفروشان متخصص کودکان درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طول مدت شیردهی کامل دو سال تمام است. لکن این مدت ممکن است به دلایل گوناگون کمتر و یا بیشتر باشد.

گاه مادر شیرخوار زودتر از معمول(حوالی یک سالگی) کودک خود را از شیر می‌گیرد و یا مادر دچار مشکلی می‌شود که قادر به ادامه شیر دهی نیست( بیماری، دوری طولانی از فرزند، حاملگی مجدد و ...)

وی افزود: نکته مهم این است که هر وقت تصمیم به قطع شیر مادر گرفته شد باید تدریجی باشد تا هم برای مادر وهم برای شیرخوار بدون مشکل و حتی لذت بخش شود.

با این حال روش کاهش ترشح شیر به علت کم شدن فعالیت غدد شیری به آرامی اتفاق می‌افتد.

نیلفروشان ادامه داد: به طورمعمول و اصولی بهتر است ابتدایک وعده از شیردهی را قطع و بجای آن به کودک غذا داد و پس از چند روز که این عمل موفقیت آمیز بود یک وعده دیگر را نیزکم کرد که بهتر است در زمان مخالف نوبت اول باشد( قبل از ظهر و عصر) این کار به تدریج ادامه می‌یابد.

این متخصص متذکر شد: در سال اول عمر، شیرخوار ممکن است در سه مرحله نسبت به شیر مادر کمتر رغبت و علاقه نشان دهد و آن چهار تا پنج ماهگی، هفت ماهگی و نه تا دوازده ماهگی است اما مادر باید سعی کند او را مجدداً به شیر خوردن ترغیب نماید.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیردهی ، غذا ، کمکی ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.