سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

شرکت 13 هزار نفر از 84 ملیت در نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعةالمصطفی گفت: 13 هزار نفر از طلاب جامعةالمصطفی از 84 ملیت در نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن قم، حسین اسدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی اظهار داشت: امسال بیش از 12 هزار نفر در این المپیاد شرکت کردند.

وی افزود: سه هزار نفر از این افراد در داخل کشور و 9 هزار نفر نیز در 36 کشور جهان در نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی شرکت داشتند.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی با بیان اینکه از 84 ملیت در این دوره از مسابقات حاضر بوده‌اند گفت: این افراد یا از طلاب خارجی ساکن در ایران بوده‌اند یا در کشورهای خود در المپیاد قرآن و حدیث شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اندونزی، تایلند، لائوس، مالزی، چین، تانزانیا، ترکیه، عراق، کومور، سودان، سوریه، لبنان، ماداگاسکار، روسیه، انگلیس، آلمان، ساحل عاج و ... از جمله کشورهایی هستند که المپیاد قرآن و حدیث المصطفی در آنها برگزار شده است.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه پس از برگزاری مراحل مقدماتی در کشورهای مختلف از هر ملیت در بخش شفاهی 10 نفر به مرحله نهایی راه یافته‌اند خاطرنشان کرد: فینال بخش شفاهی شامل رشته‌های ترتیل، حفظ، قرائت و مناجات‌خوانی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 14 و 15 بهمن‌ماه برای خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: مسابقات نهایی خواهران در مدرسه بنت‌الهدی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی برگزار می‌شود و برادران هم در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در سه نوبت صبح، عصر و شب مسابقات خود را پیگیری می‌کنند.

اسدی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات در روز چهارشنبه 16 بهمن‌ماه افزود: این مراسم از ساعت 19 آغاز می‌شود و شامل سخنرانی آیت‌الله اعرافی و نیز تجلیل از خدمات و آثار قرآنی آیت‌الله مکارم شیرازی در عرصه بین‌الملل خواهد بود.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی ادامه داد: نشست علمی سبک زندگی نیز به همت موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی در روز 15 بهمن ماه در سالن صدر جامعه المصطفی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایان مسابقات برادران نیز ویژه‌برنامه‌ای به منظور گرامیداشت احمد اخلاقی برگزار خواهد شد گفت: مرحوم اخلاقی از قاریان ممتاز قرآن کریم و از دانش‌پژوهان جامعه المصطفی العالمیه بود.

اسدی از داوری مراحل مختلف المپیاد نوزدهم توسط بیش از 200 داور در ایران و سایر کشورها خبر داد و عنوان داشت: طراحی سوالات، ارزیابی آثار مکتوب و داوری مسابقات شفاهی توسط این افراد صورت گرفته است.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: در مراسم اختتامیه، تجلیل از دارالقرآن‌های فعال و برگزیده کشورهای مختلف هم صورت می‌گیرد؛ با توجه به اینکه جامعه المصطفی بیش از 300 مرکز و دارالقرآن را با موضوع قرآن و حدیث در سراسر جهان مدیریت می‌کند، تجلیل از مراکز فعال در دستور کار قرار گرفته است.

وی گستردگی، تعداد مخاطبان، نوآوری در جذب قرآن‌آموزان و داشتن برنامه‌ها و شیوه‌های متنوع برنامه‌ریزی را از جمله معیارهای گزینش مراکز فعال قرآنی المصطفی برشمرد و خاطرنشان کرد: گزارش تکمیلی در این زمینه در مراسم اختتامیه ارائه خواهد شد.

اسدی در ادامه به برگزاری جلسه توجیهی ویژه راه یافتگان به مرحله نهایی المپیاد اشاره کرد و گفت: قرعه‌کشی آیات و قطعات انتخابی هم در همین جلسه صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی با بیان اینکه ویژه نامه نماد توفق شماره سوم با هدف معرفی بیشتر آیت‌الله مکارم شیرازی و آثار ایشان تهیه شده است افزود: فیلمی کوتاه نیز در همین ارتباط در مراسم اختتامیه به نمایش در می‌آید و علاوه بر این نمایشگاهی از آثار این مرجع تقلید به ویژه آن دسته که در کشورهای دیگر منتشر شده‌اند برپا می‌شود.

وی از تدوین و توزیع ویژه‌نامه نسیم رحمت در روزهای برگزاری مسابقات و مراسم اختتامیه خبر داد و عنوان داشت: این ویژه‌نامه شامل اطلاعاتی در مورد نحوه برگزاری مسابقات نوزدهمین دوره المپیاد قرآن و حدیث المصطفی خواهد بود./ش ک

برچسب ها: قم ، شرکت ، نونزدهمین ، المپیاد ، قران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.