سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

بهره‌مندی ۹۸ درصد از روستاهای کشور از نعمت آب آشامیدنی

بعد از انقلاب ۹۸ درصد روستاهای کشور از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ غلامرضا مدنیان مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب کشور در همایش فرایند یکسان سازی تملک اراضی و املاک در سامانه تملک اراضی که در شیراز برگزار شد، گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی توسعه و عمران مناطق محروم در کشور با سرعت و رشد بسیار خوبی همراه بوده به نحوی که امروز شاهد بهره مندی 98 درصدی روستاهای کشور از نعمت آب آشامیدنی هستیم.

مدنیان با اشاره به تحولات گسترده در همه حوزه‌های سازندگی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور افزود: شرایط کشور روز به روز در حال رشد و پیشرفت است که این مهم، امسال در شعار سال که مقام معظم رهبری فرمودند، یعنی سال حماسه سیاسی و اقتصادی خلاصه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های دولت‌های خدمتگذار در سال‌های پس از انقلاب اسلامی امروز در حوزه حیاتی آب رسانی شاهد برخورداری همه حوزه‌های شهری، روستایی و عشایر از نعمت آب هستیم.

مدیر کل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب کشور با اشاره به راه اندازی سامانه تملک اراضی و یکسان سازی تملک اراضی و املاک این سامانه و آموزش و تشریح این سامانه بیان کرد: این سامانه برای شفاف سازی روند استملاک اراضی در کشور انجام می‌شود.

وی افزود: اجرایی کردن این طرح سبب تسریع در کار و جلوگیری از اتلاف وقت شده و همچنین از پرداخت‌های تکراری دولت به اشخاص جلوگیری می‌شود.

مشاور مدیر عامل آب منطقه‌ای فارس نیز گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته در استان و برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی شاهد افت 30 متری آب دشت‌های استان هستیم که وضعیت بسیار نگران کننده‌ای را رقم زده است.

کرامت الله کریمی مقدم ادامه داد: خشک شدن باغ‌های استان و تبدیل کاربری‌های آن به موارد دیگر نیز در نتیجه بی‌آبی در استان به وجود آمده است.

وی افزود: استان فارس با داشتن بیش از 8 حوزه آبریز از 30 حوزه آبریز کشوری سهم بزرگی از منابع آبی کشور را داشته که متاسفانه هم اکنون وضعیت منابع آبی در استان مناسب نیست.

مشاور مدیر عامل آب منطقه‌ای فارس با اشاره به بارندگی 300 میلی متری سالانه استان فارس و سهم 10 درصدی از بارندگی‌های کشور گفت: متاسفانه بیش از 95 درصد آب‌های استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که نیازمند بازنگری در شیوه‌های سنتی کشاورزی و استفاده بهینه از آب در حوزه کشاورزی هستیم.

کریمی مقدم ادامه داد: با توجه به وضعیت بارندگی‌های چند سال گذشته و بروز کم آبی تعداد 22 هزار و 566 حلقه چاه، 471 دهنه چشمه و 534 رشته قنات در استان خشک شده است.

مشاور مدیر عامل آب منطقه‌ای فارس با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط آب منطقه‌ای فارس گفت: تعداد 8 سد ذخیره‌ای استان در حال بهره برداری و آبگیری ، 6 سد در حال ساخت و مراحل ساخت 6 سد دیگر نیز در استان در حال بررسی و مطالعات است.

وی بیان کرد:شبکه‌های آبیاری، آبرسانی و زهکشی متعددی در استان همچون خط اول شیراز، لار، لامرد، مهر، نی ریز، فسا و آباده در حال بهره برداری است.

مشاور مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس افزود: ‌خط‌های آبرسانی متعدد دیگری نیز برای تامین آب منابع دیگر در حال ساخت است/ش ک.

انتهای پیام/



برچسب ها: روستاها ، آب ، آشامیدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.