سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

آموزش رکن کلیدی توسعه کشاورزی

بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی اهمیت ویژه ای در زندگی مردم دارد و دانش و آموزش رکن کلیدی توسعه کشاورزی جهت نیل به بیشترین توسعه با کمترین هزینه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛بخش کشاورزی مسئول تامین یکی از سه نیاز بنیادی بشری و شاید مهمترین آنهاست که تمامی جمعیت 7 میلیاردی جهان وابستگی جدی روزمره به آن دارند و از طرفی این زمینه با توجه به مولد بودن یکی از ارکان مستقیم توسعه کشورهاست.

به همین علت بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی اهمیت ویژه ای در زندگی مردم دارد و دانش و آموزش رکن کلیدی توسعه کشاورزی جهت نیل به بیشترین توسعه با کمترین هزینه است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان زنجان با اشاره به برگزاری 123 هزار نفر روز آموزش جهت توسعه کشاورزی استان گفت: این آموزش ها به صورت بلند مدت (مهارتی) و کوتاه مدت برگزار شده اند.

قهرمانی در زمینه آموزش بهره بهرداران افزود: در این دو گروه آموزش بلند مدت مهارتی به میزان بیش از 48هزار نفر روز و آموزش کوتاه مدت به میزان 75 هزار نفر روز انجام گرفته است.

وی ادامه داد : در راستای آموزش عمومی از طریف رسانه های جمعی بیش از 3هزار و 300 دقیقه برنامه از طریق صدا و سیمای استان پخش شده است که حدود69 درصد آن بصورت رادیویی و 31 درصد آن بصورت تلویزیونی در اختیار مردم قرار گرفته است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان زنجان تصریح کرد :همچنین در این راستا 34هزار و 600 نسخه بروشور، بیش از 4500 نسخه نشریه آموزشی، قریب به 3هزار نسخه پوستر و بیش از 7هزار و 700 حلقه لوح فشرده آموزشی تکثیر و توزیع گردیده است و قریب به 400هزار پیامک ترویجی نیزبه بهره برداران ارسال شده است.

قهرمانی به ساماندهی و توانمندسازی شرکتهای خدمات توسعه کشاورزی اشاره و خاطر نشان کرد :در این زمینه 6 شرکت جهت اخذ تسهیلات دفتر کار، انبار و خودرو به مبلغ بیش از 6میلیارد و 500 میلیون ریال به معرفی گردیده اند.

گفتنی است ؛جهت اختصاص کمک بلاعوض بیش از 11 میلیارد ریال و تسهیلات 27 میلیارد ریال به 21 شرکت نیز جهت تامین ماشین آلات و ادوات الگویی اقدام شده است./ش ک



برچسب ها: آموزش ، کلیدی ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.