سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش شناورهاي مسافري هرمزگان براي پايان سال و نوروز

با نزديک شدن به ايام دهه فجر و تعطيلات پايان سال، مديران و دست اندرکاران سفرهاي دريايي هرمزگان در نشستي دو روزه گرد هم آمدند تا آخرين هماهنگي هاي لازم را براي خدمات رساني مناسب و ايمن به مسافران در اين ايام انجام دهند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي و سرپرست اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان در اين نشست گفت: پيش بيني مي شود نوروز سال آينده سفرهاي دريايي به اين استان 10 درصد افزايش يابد.

سيد علي استيري افزود: سال 91 سفرهاي دريايي در هرمزگان 10 درصد افزايش يافت که پيش بيني مي شود اين امسال نيز 10 درصد رونق يابد.

سرپرست اداره کل بنادر و دريانوردي اظهار داشت: 39 شناور استاندارد، پنج لنج مسافري، 22 لندينگ کرافت براي حمل مسافر با خودرو و 10 شناور مسافري ذخيره، براي تردد مسافران در جزاير هرمزگان در اين ايام در نظر گرفته شده است.

به گفته وي، در حال حاضر کارشناسان سازمان بنادر و دريانوردي و اداره کل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان مشغول بازديد هاي ميداني از تمام بنادر مسافري و بررسي اشکالات احتمالي هستند.

سرپرست اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان تردد از بنادر مجاز و استفاده از جليقه هاي نجات را از نکات مهم ايمني مسافران در سفرهاي دريايي اعلام کرد.

معاون امور دريايي اداره کل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان هم گفت: عمليات امداد و نجات در مرکز اصلي جستجو و نجات دريايي (MRCC) در بندر شهيد رجايي و پنج مرکز فرعي در ساير بنادر با استفاده از تجهيزات ارتباطي، ماهواره و راداري و سيستم هاي شناسايي اجرا مي شود.

مهدي نوفرستي با اشاره به همکاري اين اداره کل با تمامي ارگان هاي دريايي در زمينه امداد و نجات دريايي اضافه کرد: در صورت بروز سوانح دريايي، تمام شناورهاي تحت نظر اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان عمليات امداد و نجات را پوشش مي دهند، همچنين 6 شناور ناجي، يک فروند بالگرد ، يک فروند هواپيما و 22 ايستگاه هميار ناجي ؛ عمليات امداد و نجات دريايي را با همکاري هلال احمر، درياباني، ندسا و تعاوني هاي بنادر مسافري در تعطيلات دهه فجر و نوروز اجرا مي کنند.

وي با اشاره به اينکه تاکنون بالگرد در10 درصد از عمليات امداد و نجات حضور داشته است، يادآورشد: از ابتداي امسال تاکنون بيش از 140 مورد اعلام اضطرار دريايي در هرمزگان اتفاق افتاد و بيش از 55 نفر نجات يافتند.

نوفرستي خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از اخبار هواشناسي در جامعه دريايي هم اکنون با اطلاع رساني به شناورها دريايي افزايش يافته است و اميدواريم امسال سفرهاي خوبي براي مسافران در اين مدت رقم بخورد.

استان هرمزگان 10 بندر مسافري دارد که 98 درصد از حجم کل مسافرت هاي دريايي در کشور را پشتيباني مي کنند.

پارسال هم 14 ميلون مسافر از طريق بنادر هرمزگان جابجا شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، بنادر ، دریانوردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.