سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین عضو روشندل شورای شهر از دغدغه‌هایش می‌گوید؛

تحقق شعار شهر دسترسی پذیر در اولین گام حضور در شورای شهر

رئیس هئیت مدیره شبکه تشکل‌های نابینایان و کم بینایان کشور و عضو جدید شورای شهر تهران گفت: من با شعار شهر دسترسی پذیر در انتخابات شورای شهر شرکت کردم وتشکیل کارگروه ویژه معلولین از اولین اقدامات در همین راستا است.

علی صابری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: براساس روال اداری پس از استعفای صبح امروز سلطانی فر عضو سابق شورای شهر و رفتن وی به سازمان میراث فرهنگی با اعلام رئیس شورا به فرمانداری، ابلاغی از سوی فرمانداری برای عضویت نفر سوم علل‌البدل در شورا فرستاده خواهد شد که بر همین اساس مراسم تحلیف این جانب نیز در هفته جاری صورت خواهد گرفت.
 
عضو جدید شورای شهر تهران در پاسخ به دغدغه‌های دومین عضو روشندل شورا پس از عضویت رسمی در شورای شهر اظهار داشت: قطعا دغدغه معلولین اتفاق جدید نخواهد بود و بنده مسائل حقوقی معلولین را در این چند ماه اخیر که در شورا به عنوان عضو علل‌البدل نیز حضور داشتم همواره پیگیری می‌کردم.
 
وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شده کارگروه ویژه تشکیل شده و مفهوم کلی شهر دسترسی پذیر که شعار انتخاباتی ورود من به شورا نیز بود را تحقق بخشیم.
 
صابری در ادامه بیان داشت: این کارگروه تنها معلولین را دربر نخواهد گرفت بلکه سالمندان و کودکان و حتی زنان باردار نیز در برنامه ریزی‌های این کارگروه قرار دارد که به همت کمیسیون فرهنگی-اجتماعی در حال اجرا است.
 
وی افزود: عضویت رسمی بنده در شورا می‌تواند اقدامات من در این زمینه را تسریع ببخشد اما کار بیش از این شروع شده و با توجه به رشته تحصیلی من در حقوق این موضوع همواره یکی از دغدغه‌های اصلی من بوده است.
 
وی با اشاره به دیگر عضو روشندل شورای شهر تهران تصریح کرد: ما از دو طیف مختلف در شورا حضور داریم و همین موضوع می‌تواند در تسریع انجام مصوبه‌های مربوط به معلولین کمک کننده باشد.
 
صابری ادامه داد: هر اقدامی در خصوص معلولین باید ابتدا از کارهای فرهنگی شروع شود و برای مثال می‌توانیم در اقدامی به تاکسیرانان تهران آموزش برخورد با انواع معلولیت را بدهیم و سپس اتوبوس و مترو و بخش‌های دیگر را نیز آموزش دهیم.
 
عضو جدید شورای شهر تهران افزود: در همه جای دنیا اگر ماشین فردی عادی در مکان‌های پارک معلولین پارک شود با آن هم از سوی مردم و هم از سوی پلیس برخورد جدی خواهد شد اما در ایران تابلوهای پارک معلولین بیشتر جنبه لوکس و تزئینی دارد که همه این مسائل نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد.
 
صابری خاطرنشان کرد: من به عنوان رئیس هیئت مدیره شبکه‌ تشکل‌های نابینایان و کم بینایان کشور امیدوارم بتوانم از این پتانسیل جدید نیز در امر مطالعات و تحقق خواسته‌های معلولین استفاده کنم.


انتهای‌پیام/

برچسب ها: تشکل ، نابینا ، شعار ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.