سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهزاده مشهور سعودی : فساد عربستان را فراگرفته است

روزنامه الشرق نوشت شاهزاده مشهور سعودی با تصریح به اینکه نهادها و دستگاه‌های مختلف دولت عربستان سعودی دچار فساد گسترده اداری و مالی هستند، تاکید کرد بوی فساد در همه جای این کشور پیچیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه الشرق چاپ دوحه در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت ولید بن طلال شاهزاده سعودی در نامه‌ای به محمد الشریف رئیس هیئت ملی مبارزه با فساد در عربستان سعودی موسوم به هیئت «شفافیت» خواستار تحقیق و تفحص درباره پروژه تولید خودرو در عربستان به نام «غزال 1» شد که ملک عبد الله پادشاه این کشور شخصا آن را افتتاح کرد.

 وی با تاکید بر صوری بودن این پروژه نوشت : بوی فساد (در عربستان) پیچیده است.

این شاهزاده سعودی که رئیس شرکت هلدینگ خدمات مالی عربستان(Kingdom Holding Company) است در این نامه که در پایگاه اینترنتی رسمی خود متن آن را منتشر کرده، گفته است ملک عبد الله در سال 2010 این پروژه را افتتاح کرد اما در سال 2014 وزیر تجارت عربستان تاکید کرد خودرو غزال مجوز تولید دریافت نکرده است پس از آن روزنامه ها گزارشهای مختلفی را درباره «ابهامات موجود» در زمینه تکمیل این پروژه و همچنین پیچیدگی ها و ابهامات در پیشرفت آن منتشر کردند.

ولید بن طلال می افزاید: اخبار تکان دهنده ای که اخیرا خواندیم موجب وحشت و شگفت زدگی همه شد زیرا این اخبار نشان می دهد  پروژه غزال پروژه ای صوری است. چگونه ممکن است مسائل تا این حد  از نبود  شفافیت و اعتبار برسد که تنها می توانیم بگوییم این یک تصویر واضح و روشن از فساد اداری به شمار می رود که بسیاری از نهادها و دستگاههای دولتی در عربستان سعودی به آن دچار هستند.

این شاهزاده سعودی نامه خود را با این جمله به پایان برده است که: درخواست من از حضرتعالی، درخواست همه مردم عربستان است، به ویژه آن که بوی فساد همه جا پیچیده است در حالی که شاهد هیچ واکنش یا اقدامی از سوی این هیئت درقبال این فساد آشکار نبوده و نیستیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.