سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی باستانی‌نژاد:

برآیند همکاری دو موسیقیدان با دو ملیت مختلف را به نمایش می‌گذاریم

برای اولین بار در ایران پرشن سوییت اثر آهنگساز نامدار ایرانی پروفسور رضا والی، توسط علی باستانی‌نژاد و مارگارت بابینسکی اجرا خواهد شد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر؛ "رسیتال فلوت و پیانوی ایران و اتریش" به سرپرستی علی باستان‌نژاد در بخش بین‌المللی جشنواره موسیقی فجر حضور دارد.

باستانی نژاد سرپرست گروه درباره اجرای رسیتال فلوت و پیانوی ایران و اتریش گفت: اجرای این گروه برآیند همکاری خلاقانه دو موسیقیدان با دو ملیت مختلف، در کنار یکدیگر است.

او افزود: در این اجرا به همراه کرین لایتنر نوازنده اتریشی روی صحنه می‌رویم. من و این هنرمند هر دو در استرالیا با هم آشنا شدیم و آموخته‌هایمان در عرصه موسیقی را در هم آمیختیم که این تبادل منحصر به فرد موسیقایی موجب دوستی و درک عمیق فرهنگی ما با هم شد.

این هنرمند ادامه داد: در این اجرا من و لایتنر فلوت می نوازیم و مارگارت بابینسکی هم پیانو خواهد نواخت.

او افزود: در این کنسرت علاوه بر ارایه یک رپرتوار منحصر به فرد کلاسیک، شنوندگان با آثار اهنگسازان برجسته معاصر ایرانی و بین المللی هم آشنا خواهند شد. همچنین پرشن سوییت اثر آهنگساز نامدار ایرانی پروفسور رضا والی هم توسط من و مارگارت بابینسکی برای اولین بار در ایران اجرا خواهد شد.

باستانی نژاد که پیش از این در دوران دانشجویی در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده و موفق به کسب عنوان برگزیده نیز شده است، گفت: جشنواره تنها مجرای موسیقی رسمی است که با حمایت دولت روی صحنه می‌رود و اهالی موسیقی در آن دغدغه و نگرانی گرفتن مجوز و اجاره سالن و ... را ندارند.

سرپرست گروه موسیقی "رسیتال فلوت و پیانوی ایران و اتریش" معتقد است : جشنواره موسیقی فجر بهترین فضا و امکانات را برای حل مشکلات دعوت هنرمندان بین المللی به ایران دارد.

دکتر علی باستانی نژاد، فلوتیست برجسته ایرانی؛ کرین لایتنر، نوازنده شهیر اتریشی تبار و عضو ارکستر رویال فیلارمونیک و ارکستر سمفونیک انگلستان و مارگارت بابینسکی پیانیست برجسته اتریشی و دارنده جایزه بهترین ضبط موتزارت از انجمن موتزارت وین در این اجرا روی صحنه می‌روند.

باستانی‌نژاد اکنون با سمت استاد یار و به عنوان مدیر گروه نوازندگی ساز‌های بادی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران و استاد افتخاری رشته پداگوگی موسیقی در دانشکده آموزش موسیقی دانشگاه موناش ملبورن مشغول به کار است. از دیگر کوشش‌های مهم آکادمیک او می توان به ایجاد اولین ژورنال بین المللی آموزش موسیقی ایرانی بنام ردیف به همکاری پروفسور ‌ست کات نیز اشاره کرد که از اکتبر ۲۰۱۳ آغاز به کار می‌کند.

رسیتال فلوت و پیانوی ایران و اتریش در دومین روز جشنواره، 25 بهمن، ساعت 21:30 در تالار رودکی به صحنه می‌رود.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com مشاهده کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.