سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان؛

دولت مجاز به واگذاری شرکت‌های مشمول واگذاری شد

وزارت امور اقتصاد و دارای مجاز شد از طریق سازمان خصوصی‌سازی تا پایان سال ۹۳ کلیه سهام، سهم الشرکه، حق تقدم ناشی از سهام و سهم الشرکه، حقوق مالکانه، حق بهره برداری و مدیریت دولت را در بنگاه‌های دولت و شرکت مادر متخصصی حوزه خلیج فارس و حقوق مالکانه و حق بهره برداری از کلیه معادن را واگذار کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز شنبه در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ با تصویب تبصره ۳ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.  
 
نمایندگان با تصویب جزء الف تبصره ۳ ماده واحده این لایحه موافقت کردند:  
 
براین اساس در راستای اجرای تبصره 3؛
 
الف- در راستای اجرای تبصره (۱) بندهای (الف) و (ب) ماده (۳) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، مصوب ۱۳۸۷. ۳. ۲۵ وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است از طریق سازمان خصوصی‌سازی تا پایان سال ۱۳۹۳ کلیه سهام، سهم‌الشرکه، حق تقدم ناشی از سهام سهم‌الشرکه، حقوق مالکانه، حق بهره‌برداری و مدیریت دولت را در بنگاه‌های گروه‌های یک و دو، ماده (۲) قانون مذکور و شرکت مادر تخصصی هلدینگ خلیج‌فارس و حقوق مالکانه و حق بهره‌برداری از کلیه معادن در حال بهره‌برداری فعال و غیرفعال و نیز باطله‌های قابل فروش موجود در معادن متعلق به دولت و شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت‌های تابعه و وابسته به آن سازمان، به بخش‌های خصوصی و تعاونی به اولویت‌های تعاونی واگذار و منابع حاصل را به ردیف شماره ۳۱۰۵۰۲ جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید.  
 
انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، واگذاری ، سهام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.