سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محاکمه مرسی و رهبران اخوان المسلمین ؛‌ امروز

امروز شنبه سومین جلسه دادگاه محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر و 14 تن از سران اخوان‌المسلمین است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه ، قرار است امروز شنبه سومین جلسه محاکمه مرسی و 14 تن از سران اخوان به اتهام کشتار معترضان و تظاهرات کنندگان در مقابل "قصر اتحادیه" برگزار گردد و وزارت کشور مصر برای جلوگیری از هرگونه تظاهرات و تأمین امنیت دادگاه مصر اقدامات امنیتی شدیدی را وضع کرده است.

قرار است 35 گروه امنیتی و 15 هزار افسر و سرباز امنیت محوطه آکادمی پلیس را که قرار است محاکمه مرسی در آن‌جا برگزار گردد ، تأمین نمایند و طبق برنامه مرسی را با بالگرد به محل دادگاه منقل کنند و باقی متهمان را نیز شبانه منتقل کرده‌اند.

همچنین طی طرح امنیتی وزرات کشور مصر گروه‌های امنیتی و کارشناسان خنثی سازی بمب و مواد منفجره در محوطه آکادمی پلیس و مناطق اطراف آن از ساعت 5 صبح برای جلوگیری از هرگونه اخلالی مستقر گردیده‌اند.

شایان ذکر است که دادگاه مصر ، مرسی را علاوه بر اتهام کشتار معترضان به اتهامات دیگری نیز متهم ساخته است. که از جمله آنها اتهام فرار مرسی و رهبر اخوان المسلمین محمد بدیع و معاون وی و محمد سعد الکتانی و محمد بلتاجی و عصام العریان و 124 تن دیگر از سران اخوان از زندان "وادی النطرون" در زمان انقلاب 25 ژانویه که منجر به برکناری حسنی مبارک گردید می‌باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.