سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهردار تهران در "پنجمین نشست هم اندیشی اساتید علوم انسانی و اجتماعی":

مدیریت جهادی بازتعریف مدیریت علمی است / امرودی : آموزش و رسانه ها نقش کلیدی در حاکمیت عقلانیت در شهر دارند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پنجمین نشست هم اندیشی اساتید علوم انسانی و اجتماعی که به میزبانی این معاونت برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با شهردار و اعضای شورای شهر، دل نگرانی هایشان را نسبت به زندگی شهری تبیین فرمودند که بسیاری از فرازهای فرمایشات معظم له را در سیاست های مدیریت شهری با محوریت شهر انسان محور شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و تـرافیک شهرداری تـهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: شهر انسان محور، شهری است که انسان ها در آن کرامت و ارزش دارند، خودروها در خدمت مردم هستند، مردم در آن آرامش دارند، دغدغه ای به نام آلودگی هوا در آن وجود ندارند، سلامت مردم در معرض تهدید نیست و مردم در رشد و بالندگی آن سهیم هستند.
 
وی شکل گیری جریان صحیح اطلاع رسانی را باعث انتقال دقیق اطلاعات به مردم و به دور از احساسات فردی و فارغ از  گرایش های سیاسی دانست و تأکید کرد: مدیریت شهری تهران اقدامات خود را در قالب مدیریت جهادی مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله¬العالی) که بازتعریف مدیریت علمی است، طراحی و اجرا کرده و فعالیت های خود را با این رویکرد به پیش می‌برد.
 
*حجت الاسلام امرودی: تنها 5 درصد مردم قانون را رعایت نمی کنند
 
قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این نشست با تأکید بر این که مردم نسبت به گذشته منضبط تر شده و کم تر تخلف می کنند، اظهار کرد: آن چه مسلم است، این است که در شهر عقلانیت حاکم شده و در این تغییر، آموزش و رسانه¬ها نقش کلیدی دارند و بدون تردید بهبود ترافیک و رانندگی نقش فوق العاده ای در برقراری نظم و انضباط در شهر دارد.
 
حجت السلام والمسلمین میثم امرودی، کنترل خشم به ویژه هنگام رانندگی را مورد تأکید قرار داد و با ذکر این نکته که مردم باید تمرین کنند تا خشم خود را کنترل نمایند، تصریح کرد: در یک بررسی اجمالی تنها 5 درصد مردم از قوانین و مقررات تخلف می کنند و به اصطلاح قانون شکن هستند اما بسیاری از مردم مستعد این هستند که از همین تعداد اندک متخلفان تاثیر بپذیرند.
 
وی بوق زدن بی جا را یکی از مصادیق نا امنی روانی جامعه دانست و اضافه کرد: ایمنی در شهر باید مبنای آموزش ها قرار بگیرد و الزاماً این آموزش ها سر کلاس درس اتفاق نمی افتد و در بسیاری مواقع این آموزش ها به صورت تصادفی اتفاق می افتد و نیمی از آموزش های تصادفی می تواند تاثیر قابل توجهی بر بهبود رفتارهای شهروندی داشته باشد.
 
*پروفسور فرهنگی: اعتماد باعث اثرگذاری اطلاع رسانی است
 
پروفسور علی اکبر فرهنگی رییس گروه مدیریت رسانه دانشگاه تهران، عنصر اعتماد را باعث اثرگذاری اطلاع رسانی دانست و گفت: هر چه اعتماد بیشتر باشد، تاثیرگذاری اطلاعات بیشتر می شود و هر قدر اطلاع رسانی دقیق تر باشد، مقبولیت و مشروعیت سازمان هایی که در مورد آن ها خبر منتشر می شود و رسانه هایی که آن خبر را منتشر می کنند، نزد افکار عمومی بیشتر می شود.
 
دکتر محمد مهدی فرقانی استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، بی اخلاقی و منفی گرایی را از جمله آفات رسانه ای دانست و افزود: تفاهم و تعامل مداوم سازمان ها و رسانه ها و ارتباط منطقی بین سازمان ها با رسانه ها می تواند جلوی بسیاری از کژتابی ها و منفی بافی ها را بگیرد.
 
دکتر ناصر قاسم زاده روان شناس اجتماعی نیز اولین اصل فرهنگ سازی را بستر اقتصادی آماده دانست و تأکید کرد: در جامعه-ای که مردم آن از نظر معیشتی از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند و اضطراب ناشی از نا امنی اقتصادی در آن بالاست ، فرهنگ سازی کار دشواری است.
 
*دکتر اسعدی: ترافیک تهران به نیم قرن پیش بر می گردد
 
دکتر محمود اسعدی دبیر همایش چهره های ماندگار، مشکل ترافیک را معضلی جهانی که به تهران محدود نمی شود دانست و گفت: ترافیک پایتخت صرفاً مشکل مدیریت شهری تهران نیست بلکه مشکل نظام است و از 45 سال پیش در تهران ترافیک وجود داشته و فیلم¬هایی که در آن زمان ساخته شده، گویای این مهم است و ترافیک تهران به نیم قرن پیش بر می گردد.  
 
دکتر محمد سلطانی فر مدیر گروه ارتباطات اجتماعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، آلودگی هوا را یکی از مهم-ترین دلایل مرگ و میر مردم تهران دانست و با ذکر این نکته که همه ما در این زمینه مقصر هستیم، افزود: تابلوهای ترافیکی در   بزرگراه های تهران نیاز به پردازش دارند، ضمن این که کارکرد چراغ های راهنمایی نیز باید مورد بازنگری قرار گیرند.
 
فریبرز بیات مدرس روزنامه نگاری نیز در پایان این نشست با تأکید بر این که سازمان ها، رسانه ها را نباید در برابر خود بلکه باید آن ها را در کنار خود بدانند، خاطرنشان کرد: سازمان ها باید نگاه اخلاق مدارانه خود را در عمل نشان دهند و با رویکرد تعامل با رسانه ها پیش داوری های و پیآمدهای منفی بافی ناشی از آن را به حداقل برسانند و اثرات مثبت پروژه های خود را منعکس نمایند.


انتهای‌پیام/
برچسب ها: ترافیک ، مدیریت ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.