سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناسان اقتصادی؛

ارقام "بانک مرکزی آمریکا" درباره "رشد اقتصادی" گمراه کننده است

بانک مرکزی آمریکا در حال پایان دادن به برنامه ای است که هدف از آن بهبود اقتصاد آمریکا بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی،بانک مرکزی آمریکا در حال پایان دادن به برنامه ای است که هدف از آن بهبود اقتصاد آمریکا بود. در چارچوب این برنامه بانک مرکزی حدود چهار تریلیون دلار نقدینگی به بازار تزریق کرد.

اکنون قصد دارد در مرحله اول کاهش این برنامه 10 میلیارد دلار در ماه از این مبلغ کم کند و آن را به ماهیانه 65 میلیارد دلار برساند، این در حالی است که  درباره این طرح دیدگاه های متفاوتی وجود دارد.

"چاک کوان" صاحب یک شرکت گفت: این برنامه تورم را در حد پایینی نگه داشت اما در عین حال رقابت را تضعیف کرد. به همین علت من خوشحالم که بانک مرکزی این برنامه را متوقف می کند و بیشتر خوشحالم که خروج از این برنامه تدریجی انجام می شود تا بحران اقتصادی دیگری ایجاد نکند.

اگرچه خروج از این برنامه با هدف کمک به رشد اقتصادی انجام می شود، اما این حرکت سبب کاهش شاخص های بورس شد و صاحبان شرکت ها امیدوارند این کار موقتی باشد.

بانک مرکزی قول داده است فعلا میزان نرخ بهره بانکی را نزدیک به صفر درصد نگه دارد تا رشد فعالیت های اقتصادی همچنان ادامه پیدا کند.

البته مقامات بانک مرکزی تاکید می کنند این برنامه تحت کنترل است تا تورم بالا نرود. در هر حال آنها بر این باورند فعالیت های اقتصادی و مصرف بالا رفته است که این نشانه رشد اقتصادی است.

کارشناسان می گویند این ارقام ظاهری می تواند فریبنده و گمراه کننده باشد. میزان بیکاری به این علت کاهش یافته است که بسیاری از کسانی که دنبال شغل می گردند دیگر خسته شده اند و از ثبت نام در مراکز کاریابی انصراف داده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصادی ، بانک ، آمریکا ، مرکزی ، تورم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.