سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برطبق بررسی‌ها:

"چاقی" خطر نسبی بیماری‌های مزمن را 3 برابر افزایش می‌دهد

برطبق بررسی‌ها "چاقی" خطر نسبی ابتلا به بیماری‌های مزمن و مرگ و میر را تا 3 برابر افزایش می‌دهد که این خطر در زنان بیشتر از مردان است.

ابوالفضل وفایی نژاد متخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: شواهد و بررسی‌ها نشان می‌دهند که علت اصلی چاقی الگوی نامناسب غذایی و عدم تحرک و فعالیت بدنی است.

وی با اشاره به تاثیرات و عوارض چاقی بر سلامتی انسان اظهار داشت: چاقی و اضافه وزن به همراه استعمال سیگار مصرف چربی بالا و عدم فعالیت بدنی و ورزش نکردن به عنوان عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های مزمن مطرح هستند.

وفایی نژاد تاکید کرد: برطبق بررسی‌ها چاقی خطر نسبی ابتلا به بیماری‌های مزمن و مرگ و میر را تا 3 برابر افزایش می‌دهد که این خطر در زنان بیشتر از مردان است.

وی گفت: بیماری‌های مزمن مانند: بیماری‌های قلبی و عروقی ،دیابت، فشار خون، سکته مغزی، بیماری کیسه صفرا و سرطان برخی از آسیب‌های استخوانی به ویژه استئوآرتریت، اختلالات خواب و برخی از مشکلات عصبی و روانی با چاقی در ارتباط نزدیک بوده و با آن وخیم‌تر نیز می‌شوند.

وفایی نژاد خاطر نشان کرد: متاسفانه موارد چاقی و اضافه وزن روز به روز در حال افزایش بوده که عادات بد غذایی و نداشتن تحرک و فعالیت بدنی دو عامل اصلی آن هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چاقی ، بیماری ، مزمن ، زنان ، سیگار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.