سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سینما در هفته‌ای که گذشت؛

گله رسانه‌ها از مسئولان جشنواره فجر/ بی تدبیری در طرح "سینما سلام"

سرانجام طرح "سینما سلام" با اتفاقات غیر منتظره در روز 10 بهمن ماه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، دکتر "حجت‌الله ایوبی" معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با مهندس"عزت‌الله ضرغامی" رئیس سازمان صدا و سیما دیدار و گفت‌وگو کرد و رئیس سازمان صدا وسیما در این نشست، از آرامش ایجاد شده بر فضای سینمای کشور و به کارگیری مدیران صاحب نام و کارآزموده به عنوان دستاوردی مهم یاد کرد و جو حاکم بر سینمای امروز ایران را امیدوار کننده برشمرد.

همچنین در این هفته دیداری با «ماسیمو برای» وزیر میراث، فعالیت های فرهنگ و گردشگری ایتالیا در موزه سینما داشت.

با آغاز تحویل حضوری بلیت های فجر، جشنواره یک قدم به جلو حرکت کرد و در این هفته جدول نمایش مردمی فیلم های جشنواره ارائه شد و همچنین کارت های اهالی رسانه داده شد کارت هایی که جای گله گذاری هم داشت چراکه نوع ارائه کارت ها و سهمیه ندادن به رسانه مورد پسند قرار نگرفت و یا تنظیمات نامناسبی را در این مورد اعمال کردند.

در این هفته برای دونفر از اهالی سینما بزرگداشت برگزار شد یکی از آنها از سوی خانواده شهدا برای ابراهیم حاتمی کیا و فریبرز عرب نیا از سوی فرهنگسرای ارسباران صورت گرفت که استقبال بسیاری از این مراسم شد.

متاسفانه در این هفته پرتو مهتدی (مترجم و منتقد قدیمی سینما) در گذشت و در میان بغض و اندوه جمعی از سینماگران و همکارانش از مقابل خانه سینما تشییع شد. 

طرح هدیه سازمان سینمایی به مردم که با عنوان «سینما سلام» مطرح شده است، در تاریخ 10 بهمن ماه و در آستانه جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تمام استان های ایران اجرایی شد اما اجرایی که دردسرهایی را هم به خاطر پیش بینی نکردن اتفاقات غیر منتظره رخ داد و ازدحام جمعیت برای استقبال از این طرح به شکستن شیشه ها و درهای سالن های سینمایی ختم شد.

اما در مورد اخبار جشنواره که افتتاحیه آن جمعه در تالار وحت برگزار می شود اجرای آن را فرزاد حسنی بر عهده دارد و تنها سخنران آن رئیس سازمان سینمایی است و در ادامه با بزرگداشت‌هایی که درنظر گرفته شده برنامه‌های متفاوتی را پیش بینی کردند.

انتهای پیام/ اس
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.