سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشای همکاری کانادا با آمريکا در زمینه جاسوسی

یکی از شبکه‌های تلویزیونی کانادا فاش کرد سرویس‌های اطلاعاتی این کشور با جاسوسی از طریق اینترنت‌ بی‌سیم،اطلاعات مسافران فرودگاهها را برای آژانس امنیت ملی آمریکا جمع‌آوری کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی دولتی سی.بی.سی، این شبکه  با تکیه بر اسناد محرمانه‌ای که از ادوارد اسنودن مشاور اطلاعاتی سابق آمریکا دریافت کرده است توضیح داد مرکز امنیت مخابرات کانادا (CSTC) قادر است تحرکات همه مسافرانی را که با تلفن همراه،رایانه و یا تبلت‌های خود از خدمات اینترنت بی‌سیم‌ یا همان «وای‌فای» فرودگاهها استفاده می‌کنند‌، پیگیری کند.

سپس این افراد را می‌توان در هر ارتباط اینترنت بی‌سیم عمومی(رستوان‌ها، کتابخانه‌ها، هتل‌ها، وسایل حمل ونقل عمومی و ...)از هر جای کانادا و همچنین فرودگاههای آمریکا تعقیب کرد. بر اساس این اسناد مرکز امنیت مخابرات کانادا این عملیات را بصورت آزمایشی برای آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) اجرا کرده است.

طبق قوانین کانادا ماموریت این مرکز، شنود و رهگیری ارتباطات اینترنتی صرفا در خارج از کشور است. در ماه‌های اخیر اعتبار اژانس امنیت ملی آمریکا چندین بار به علت فعالیت‌هایش در داخل خاک کانادا، زیر سوال رفته است.

بر اساس اسناد جدید منتشر شده، با این ترتیب مرکز امنیت مخابرات کانادا در سال 2010 کار جاسوسی ارتباطات نشست گروه بیست در تورنتو را برای آژانس امنیت ملی آمریکا آسان کرده است.

افشای شنود مسافران فرودگاههای کانادا با اظهارات سال گذشته رئیس اطلاعات کانادا، که هر گونه جاسوسی مرکز امنیت مخابرات را از شهروندان کانادایی رد کرده بود، تناقض دارد. وی گفته بود: حمایت از زندگی خصوصی مردم کانادا مهمترین اصل ما است.

استفان هارپر، نخست وزیر محافظه کار کانادا برای اطمینان از قانونی بودن این فعالیت‌های مرکز امنیت مخابرات به یک کمیسر مستقل اعتماد کرده بود.

به گفته شبکه سی.بی.سی ،مرکز امنیت مخابرات کانادا این عملیات آزمایشی را با هدف آزمایش یک فن‌آوری جاسوسی که با همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا تهیه شده بود، اجرا کرده است.

این شبکه به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد اعلام کرد این فن‌آوری آزمایشی که در سال 2012 به وجود آمد درحال حاضر به صورت گسترده‌ای عملیاتی شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.