سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت دو کارگردان جوان از حکایت‌های مولانا؛

سعی کردیم نگاه شرقی به مرگ داشته باشیم

ایمان افشاریان کارگردان فیلم سینمایی "فردا" گفت: این فیلم برداشت شخصی او و "مهدی پاکدل" از سه حکایت مولانا است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، فیلم سینمایی «فردا» که با کارگردانی مشترک ایمان افشاریان و مهدی پاکدل در بخش منتخب فیلم های اول جشنواره فیلم امسال حضور دارد، داستان دختری است که علاقه به عکاسی دارد و همراه با مادرش راهی سفر عکاسی می‌شود که در این سفر اتفاقاتی برای او پیش می‌آید. این موضوع فیلم «فردا» است اما در واقع فیلم برداشتی آزاد از سه حکایت مولانا است. 

افشاریان در این باره توضیح داد: «جان کار سه داستان از مولانا است که با یک تم مشخص در هم تنیده شده است. مردی که از مرگ فرار می‌کند می‌رود هندوستان و مارگیری که اژدهای یخ زده می‌آورد به شهر و آب می‌شود و مردم را از بین می‌برد و همچنین قصه مردی که بچه‌هایش را از دست داده است ولی گریه نمی‌کند، سه حکایتی هستند که از آن‌ها در فیلم بهره گرفته‌ ایم.»

این کارگردان یادآور شد:«تم مرگ در هر سه حکایت وجود دارد و ما در فیلم سعی کردیم که نگاه شرقی به مرگ داشته باشیم. فیلم یک روایت در طول چهل ساعت است، ولی هر کدام از قصه‌ها در عین حال که مستقل هستند ولی روی هم تاثیر می‌گذارند که در یکسری از نقاط کد گذاری شده است.»

افشاریان درباره کارگردانی مشترک با مهدی پاکدل گفت: «ما دوستی ۱۲ ساله با هم داریم که این دوستی از تئاتر شروع شد و این باعث شد که سلیقه‌های هم را بهتر بشناسیم و یک کار مشترک بسازیم که بر اساس حکایت‌های مولانا باشد. لوکشین ها را دیدیم، ذهنیت‌ها هم خیلی نزدیک بود به گونه‌ای که قبل از فیلمبرداری کار را دکوپاژ کردیم.»

او تاکید کرد که هر کسی برداشت خودش را از شعرهای مولانا دارد و متذکر شد:«آن چه که در فیلم دیده می شود برداشت شخصی من و پاکدل است که با توجه به سن و آگاهی مان به ادبیات بوده است.»
 
علیرضا شجاع نوری، ستاره اسکندری، صادق صفایی و سوده شرحی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

مشاور کارگردان این فیلم پوران درخشنده و مدیر فیلمبرداری آن سینا کرمانی‌زاده است.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.