سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دکتر "محمد سلطانی‌فر" با حکم وزیر ارشاد، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها شد

"محمد سلطانی‌فر" با حکم "علی جنتی"، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرکلی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منصوب شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی، محمد سلطانی فر، با معرفی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی و حکم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این سمت منصوب شد. پیش از این محمد مهدی انصاری این سمت را بر عهده داشت .
 
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در سال‌ 1368 زیر نظر معاونت‌ امور مطبوعاتی‌ و تبلیغاتی‌ وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ بنیاد نهاده‌ شد. در سال‌ 1375 براساس‌ سیاست‌های‌ کلی‌ دولت‌ و به‌ منظور هماهنگی‌ بیشتر بین‌ نهادهای‌ آموزشی‌ و تحقیقاتی‌، دفتر گسترش‌ آموزش‌ رسانه‌ها با مرکز مطالعات و توسعه رسانه‌ها ادغام‌ شد. این‌ دفتر به‌ منظور تشویق‌ تحقیق‌ و گسترش‌ آموزش‌ در زمینه‌ ارتباطات‌ اجتماعی‌ با تأکید خاص‌ بر مطبوعات‌ و روزنامه‌نگاری‌ شکل‌ گرفته‌ است .
 
دکتر محمد سلطانی فر متولد 1340 از تهران دارای دکترای علوم ارتباطات اجتماعی بوده و هم اکنون استادیار تمام وقت گروه ارتباطات واحد علوم و تحقیقات از سال ۱۳۷۸ تاکنون و مدیر تحقیقات رسانه‌ای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام وعضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است. او در کارنامه علمی، روزنامه نگاری و مدیریتی خود:  مدیر مسئولی روزنامه انگلیسی زبان TEHRAN TIMES – (از سال 1363 تا سال 1373)، مدیر گروه مطالعات رسانه‌ای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت‌نظام ( 1385)، مدیر انتشارات نشریات سازمان تبلیغات اسلامی ( از سال 1366 تا سال 1372)، مدیر مسئول روزنامه انگلیسی زبان IRAN NEWS – (از سال 1373 تاکنون) و مدیر مسئول هفته نامه آلمانی زبان IRAN ZEITUNG -  (از سال 1375 تا سال 1380) را به ثبت رسانده است. سلطانی‌فر مولف کتاب‌های پوشش خبری، انتشارات سیمای شرق- تهران (۱۳۸۲) و روابط عمومی الکترونیک، انتشارات سیمای شرق- تهران (۱۳۸۲) نیز هست.
 
شرح وظایف دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها:
 
مطالعه و بررسی کمی و کیفی جریان اطلاعات در رسانه‌های کشور
مطالعه و بررسی میزان تأثیرپذیری رسانه‌های ایران از جریان بین‌المللی اطلاعات
مطالعه و بررسی تأثیرات فرهنگی مستقیم و غیرمستقیم ناشی از جریان بین‌المللی اطلاعات
نیازسنجی‌های مستمر از مسئولان، کارشناسان و دست‌اندرکاران امر رسانه‌ها بمنظور تعیین محورها و موضوعات پژوهشی
پژوهش در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی رسانه‌ها
پژوهش در زمینه چگونگی ارتقاء سطح کیفی و حرفه‌ای رسانه‌ها و جایگاه رسانه‌ها در فرهنگ عمومی
پژوهش در زمینه چگونگی افزایش اعتماد مردم به رسانه‌ها
پژوهش در زمینه تکنولوژی‌های جدید و مورد نیاز، جمع‌آوری، پردازش، تولید و انتشار اطلاعات در حوزه رسانه‌ها
تهیه و تنظیم سیر تطور تاریخ مطبوعات ایران و مستندسازی وقایع مربوط
انجام هماهنگی‌های لازم در زمینه انتشار کتاب، مجموعه مقالات، گزارش‌های پژوهشی و نشریات تخصصی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی رسانه
شناخت و تعیین شاخص‌های ارزیابی رسانه‌ها
ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی بمنظور شناسایی محققان در زمینه‌های مطالعاتی و پژوهشی مورد نظر
ارائه راهکارهای لازم بمنظور ارتقائ دانش عمومی و تخصصی در حوزه ارتباطات و مطبوعات
ایجاد، توسعه و بروز رسانی مرکز اطلاع‌رسانی ارتباطات با تأکید بر مطبوعات و تبلیغات
حمایت مادی و معنوی از محققان، مراکز و انجمن‌های تخصصی، طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌ها در حوزه ارتباطات
برگزاری همایش‌های علمی و کاربردی بمنظور آشنایی با آخرین دستاوردها و تبادل اطلاعات در زمینه رسانه‌ها
همکاری و حضور در مجامع تحقیقاتی داخلی
گردآوری و بررسی اطلاعات مربوط به امکانات و نیازهای آموزشی در حوزه ارتباطات
برنامه‌ریزی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و رشد استعدادها در زمینه فعالیت‌های خبری، مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و...
تهیه ضوابط، آیین‌نامه‌ها ودستورالعمل‌های صدور مجوز فعالیت آموزش‌های آزاد روزنامه‌نگاری و نظارت بر فعالیت آن‌ها

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.