سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش دیوان حقوق بشر اروپا علیه روسیه و ترکیه

سالانه دیوان حقوق بشر اروپا در گزارشی مدعی شد روسیه به دلیل نقض حقوق بشر بیشترین احکام محکومیت را از این نهاد دریافت کرده و ترکیه و اوکراین در مرتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، دیوان اروپایی حقوق بشر می‌گوید که در سال ۲۰۱۳ در پی شکایت شهروندان یا نهادهای مدنی ۱۱۹ حکم علیه دوائر رسمی و غیررسمی روسیه صادر کرده است. 

بیشترین احکام صادره دادگاه اروپا علیه روسیه به نقض حقوق بشر در چچن مربوط می‌شود. با این همه سخنگوی دیوان گفته است که روسیه در تبعیت از احکام دیوان نسبتا خوب عمل می‌کند.

بنا بر گزارش دیوان حقوق بشر که روز پنجشنبه در استراسبورگ انتشار یافت ترکیه نیز سال ۲۰۱۳ در ۱۱۸ مورد از سوی این دادگاه ناقض حقوق بشر تشخیص داده شده و حکم محکومیت گرفته است. به این ترتیب براساس این گزارش، ترکیه در زمینه نقض حقوق بشر در میان کشورهای اروپایی در جایگاه دوم ایستاده است. 

جایگاه سوم از آن اوکراین است که شکایات علیه دوائر رسمی و غیررسمی در ۶۵ مورد وارد و دستکم در عدم رعایت یک بند از کنوانسیون حقوق بشر مصداق نقض این حقوق شناخته شده و به صدور حکم محکومیت از سوی دادگاه حقوق بشر اروپا راه برده است.

این گزارش در مورد آلمان می‌گوید که سه حکم محکومیت دریافت کرده است. اما سه شکایت دیگر شهروندان آلمانی از دوائر رسمی و غیررسمی این کشور وارد دانسته نشده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.