سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

اقامت حدود یک میلیون نفر در قزوین

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در سال گذشته قریب به هفت میلیون نفر از محورهای استان عبور کرده و حدود یک میلیون نفر اقامت یک یا چند شب را در استان قزوین داشته‌اند و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بازدید کرده‌اند.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ اظهار داشت: موضوع سفر و گردشگری یکی از راهبرد توسعه استان قزوین تعریف شده که تحقق آن مستلزم همراهی، هماهنگی و همسویی دستگاه‌ها است.

وی افزود: این مهم چون امری فرابخشی است، بنابراین عملکرد سازمان‌ها و نهادهای متعددی برای آن تأثیرگذار است.

قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان قزوین با بیان اینکه نقطه اوج سفر و گردشگری، معمولاً در تعطیلات مدت‌دار و به ویژه در ایام نوروز خودنمایی می‌کند، بیان کرد: این استان از لحاظ موقعیت جغرافیایی که دارد در واقع محل تلاقی و تردد حدود 12 استان کشور است و از همه مهم‌تر نزدیکی به پایتخت همه ساله پذیرایی مسافران و گردشگران عبوری و اقامتی زیادی است.

حبیبی ادامه داد: در سال گذشته قریب به هفت میلیون نفر از محورهای استان عبور کرده و حدود یک میلیون نفر اقامت یک یا چند شبه را در استان قزوین داشته‌اند و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بازدید کرده‌اند.

این مسئول تأکید کرد: در همین راستا، ضرورت دارد ستاد تسهیلات سفر با تشکیلاتی منسجم این موضوع را هدایت و راهبردی و در قالب منشوری عملیاتی کند، بنابراین به دلیل محدودیت وقت، به اختصار و خلاصه به برخی اقدامات که باید صورت بگیرد، اشاره می‌کنم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: ستاد هماهنگی سفر و تسهیلات نوروزی به دلیل اهمیت و حجم بالای کاربری آن با مسئولیت بالاترین مقام استانی یعنی استاندار و به قائم مقامی معاونت عمرانی استان و با دبیری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قالب 17 حوزه کاری مرتبط با سفر تقسیم کار کرده است.

حبیبی ادامه داد: این اقدامات شامل هماهنگی و پشتیبانی، اسکان، بهداشت و درمان، نظم و امنیت، فرهنگی و اجتماعی، حقوقی و قضایی، دفاتر خدماتی و مسافرتی، امر شهرداری‌‌ها، آمار و اطلاعات، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، راهور، هواشناسی، هماهنگی حمل و نقل جاده‌ای و امداد و نجات است.

حبیبی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان قزوین که در واقع مسئولیت اصلی ستاد تسهیلات شهرستانی خود را به عهده دارند باید برنامه‌ریزی لازم را به منظور آمادگی در این خصوص داشته باشند./

 

برچسب ها: اقامت ، حدود ، یک میلیون ، نفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.