سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت در هفته ای که گذشت:

پلیس مرجع کیفیت نیست/ عدم اعلام موضع پژو برای حضور در ایران

اعلام استاندارد بودن خودرو اسکانیا توسط سازمان ملی استاندارد ایران، عدم اعلام موضع پژو برای حضور در ایران و گشایش 7.5 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح های صنعتی و معدنی نیمه تمام از جمله مهم ترین اخبار صنعت در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهم ترین رویدادهای حوزه صنعت از 5 تا 10 بهمن ماه به شرح زیر است:


نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هم اکنون با پلیس وارد تعاملاتی شده‌‌ایم گفت: باید هر سازمانی حد و مرزهای کاری خود را رعایت کند. 
 
وی اضافه کرد: پلیس مسئولیت شماره‌گذاری خودرو را دارد و زمانی که سازمان ملی استاندارد و سایر سازمان‌های ناظر بر کیفیت خودروی مذکور را تأیید می‌کنند قطعا پلیس باید شماره‌گذاری را انجام دهد. 
 
پیروز بخت با اشاره به اینکه اسکانیا تأییدات لازم را دارد تصریح کرد: مشکلاتی که پیش آمده باید ریشه یابی شود تا ببینیم آیا این مشکلات ناشی از طراحی اولیه بوده یا مسائلی دیگری در این موضوع دخیل بوده است.


محمدرضا نجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، 
 به شرکت‌هاي رنو و پژو اشاره کرد و گفت: روابط ما به طور کلی با رنو قطع نشده بود و هم‌اکنون با لغو تحريم‌ خودرو اين شرکت خواستار گسترش فعاليت خود در ايران است. 
 
نجفي‌منش افزود: اما تاکنون شرکت پژو اعلام موضعي جهت ورود به ايران نکرده است. 

 
حسین ابویی مهریزی معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی نیمه تمام از محل منابع صندوق توسعه ملی و فایناس طی 5 ماه 7.5 میلیارد دلار گشایش اعتبار شده است. 
 
وی افزود: از این مبلغ برای طرح‌های فولادی 1.8 میلیارد یورو گشایش اعتبار شده است. 
 
وی ادامه داد: همچنین در 9 ماهه امسال حدود 155 واحد صنعتی را به مبلغ 700 میلیارد تومان برای سرمایه ثابت از صندوق توسعه ملی معرفی کردیم و همچین 172 طرح نیز به مبلغ 208 میلیارد دلار برای بخش ارزی معرفی شده است. 


جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص میانگین حقوق کارگران معدن، اظهار داشت: کارگران معادن مشمول قانون کار هستند منتهی درآمد آنها به وسیله اضافه‌کار و مسائلی از این دست، بیشتر از کارگران صنعتی است. 
 
وی با بیان اینکه برای حقوق کارگران معدن، آیین نامه خاصی وجود ندارد، گفت: هیچ‌گونه حقوق مازادی به دلیل سختی کار به این افراد تعلق نمی‌گیرد اما به طور کلی میزان حقوقی که معادن متعلق به نهادهای عمومی در نظر می‌گیرند بیشتر از معادن متعلق به نهادهای خصوصی است.  

 
نظام الدین برزگری رییس سابق سازمان ملی استاندارد ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص منصب جدید خود گفت: پیشنهاداتی به بنده شد که طی جلسه‌ای که با معاون اجرایی رئیس جمهور داشتم از این به بعد به عنوان مشاور آقای شریعت‌مداری به ادامه فعالیت خود می‌پردازم. 
 
وی افزود: همچنین در وزارت نفت در خصوص استانداردسازی تجهیزات نفتی به عنوان مشاور فعالیت خواهم کرد. 


طبق اعلام شبکه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران طي 10 ماهه منتهي به دي ماه سال جاري توليد انواع خودرو توسط خودرو سازان كشورمان به مرز 576 هزارو 663 دستگاه رسيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، معدن ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.