سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست واشنگتن برای تصمیم فوری سوریه پیرامون انتقال سلاح شیمیایی

نماینده واشنگتن در سازمان منع تسلیحات شیمیایی با صدور بیانیه ای،خواستار تصمیمات فوری سوریه برای منتقل کردن تسلیحات شیمیایی این کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران شبکه المیادین دقایقی پیش در خبری فوری گزارش داد، واشنگتن در بیانیه ای اعلام کرده است که تنها 5 درصد از تسلیحات شیمیایی سوریه که دارای اولیت است، به خارج منتقل شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که سوریه باید بدون درنگ تصمیمات لازم برای پایبندی به تعهدات خود پیرامون انتقال سلاح شیمیایی این کشور به خارج را اتخاذ کند.

 در این بیانیه واشنگتن مدعی شد،خواسته های دمشق فاقد ارزش بوده و ناشی از منطق چانه‌ زنی است و نه منطق امنیتی.

چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده، گفته است که برنامه مورد حمایت سازمان ملل متحد برای امحای تسلیحات شیمیایی سوریه از برنامه اش عقب افتاده و آمریکا در این باره "نگران" است.

هیگل که به لهستان رفته است، در جمع خبرنگاران گفت دلیل تاخیر سوریه در اجرای تحویل تسلیحات شیمیایی را نمی‌داند اما تاکید کرد که سوریه باید این تاخیر را جبران کند.

وزیر دفاع آمریکا گفت که از همتای روس خود خواسته است تلاش کند حکومت سوریه را به اجرای تعهداتش ترغیب کند.

وزارت امور خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای گفته است: "امروز یک ماه از ۳۱ دسامبر، موعد مقرر برای تحویل تسلیحات شیمیایی خطرناک سوریه، می‌گذرد و فقط شش روز به موعد تحویل کامل همه مواد شیمیایی مربوطه باقی مانده است."

اما برنامه از این زمان‌بندی عقب‌تر است.

براساس توافقی که سال گذشته میلادی و با میانجی‌گری آمریکا و روسیه به دست آمد، سوریه با نابودکردن تسلیحات شیمیایی خود موافقت کرد.

قرار است ذخیره تسلیحات شیمیایی سوریه تا آخر ماه ژوئیه امحا شده باشد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.