سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

صنایع دستی کرمانشاه استاندارد سازی می شود

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از استانداردسازی صنایع دستی بومی کرمانشاه به‌ منظور هدایت و کنترل بهتر صنایع‌ دستی خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت ‌اله سپهر گفت: نخستین کمیسیون فنی تدوین استاندارد رشته‌های زیر گیوه هورامی (پارچه‌ای) و تنبور در اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه برگزار شد.

سپهر با بیان اینکه صنایع‌ دستی کرمانشاه به ‌دلیل سابقه، مواد اولیه و هنرمندان معروف، کاملا استاندارد تولید می‌شوند، گفت: در تلاش هستیم تا بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی را به ‌نام کرمانشاه و به‌ منظور هدایت و کنترل بهتر استانداردسازی کنیم.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به توافقات صورت گرفته بین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اداره‌کل استاندارد استان، افزود: با توجه به ضرورت و نیاز، تعدادی از رشته‌های بومی استان استانداردسازی خواهند شد.

وی یادآور شد: پس از بررسی تمامی مطالب پیش‌نویس استانداردها در کمیسیون مربوطه، مقرر شد که جلسه دیگری به منظور تبادل‌نظر و نهایی کردن موارد فوق برگزار گردد.

به گفته سپهر رشته‌های گیوه رویه ابریشمی و گلیم‌بافی هرسین در دست تدوین بوده و امیدواریم در مدت زمان مشخص رشته‌های صنایع دستی بومی استان کرمانشاه را به‌نام این استان و به‌ کمک اداره‌کل استاندارد، استانداردسازی کنیم./ش ک



برچسب ها: کرمانشاه ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.