سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بارش سنگین برف و برودت هوا در اردبیل در راه است

اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل با صدور اخطاریه‌ای درباره ریزش سنگین برف و برودت هوا ازامروز به ساکنان استان ‌اردبیل هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل در این اخطاریه آورده است، نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر حرکت سامانه قدرتمند به شمال غرب ایران است که از امروز اثر‌ات آن در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان پدیدار خواهند شد.

با رخنه این موج به اردبیل بر میزان ابر و مه در آسمان منطقه افزوده شده و ضمن وزش شدید باد از جانب شمال شرق بارش برف در قسمت وسیعی از این استان آغاز خواهد شد.

چون این سامانه با جریان پرفشار سرد سطح زمین همراهی می کند سبب کاهش قابل ملاحظه دمای هوا خواهد شد.

پیش بینی شده است که همراهی وزش به شکل نسبی شدیدی باد سرد با بارش های ناشی از این سامانه سبب وقوع پدیده کولاک برف در گذرگاه‌های درون و برون شهری اردبیل و سایر شهرستان‌های سردسیر این استان شود.

کارشناسان هواشناسی اردبیل پیش بینی کرده‌اند که ریزش برف در این نقاط از شامگاه پنج‌شنبه تا یکشنبه هفته آینده ادامه یابد، ولی اوج بارش‌ها در روز و شب جمعه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل نیز با استناد به پیش بینی و توصیه‌های هواشناسی اردبیل از ساکنان این استان خواسته است که از فردا ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری، عملیات بتون ریزی را متوقف و دمای گلخانه‌ها و نیز ضدیخ رادیاتور خودروها را بازبینی نمایند.

علی اسلامی همچنین از ساکنان استان اردبیل خواست در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند/ش ک

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، بارش ، برف ، سنگین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.