سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

فعالیت 2هزار و 440 واحد پرورش طیور و زنبور عسل در زنجان

قریب به 5هزار نفر در زمینه پرورش طیور و زنبور عسل در زنجان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛فرآورده های پروتئینی جزء مهمترین بخشهای سبد غذایی مردم است به طوری که طبق نظر متخصصین هر فرد بالغ جهت حفظ سلامتی و در تغذیه استاندارد باید روزانه 3 الی 4 واحد گوشتی یا تخم مرغ مصرف کند. همچنین در حال حاضر سرانه مصرف تخم مرغ در کشور 180 عدد است که در میانگین جهانی این میزان 300 عدد می باشد و جهت جبران این میزان ، نیاز به توسعه واحدهای تولین این محصول احساس می شود. لذا با توجه به نیاز به حجم عظیمی از مصرف این مواد به تعداد زیادی واحد صنعتی جهت تولید مواد پروتئینی نیاز است.

مدیریت امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استان زنجان دو درصد از کل تولیدات دامی کشور را تولید می کند. که این سهم در زمینه گوشت مرغ یه میزان 1.5 درصد تولید کشور است. وی افزود: در زمینه تولید عسل 2.17 درصد، جوجه یکروزه 1.4 درصد و و تخم مرغ 0.88 درصد از این محصولات در زنجان تولید می شوند.

صادقی افزود : در حال حاضر یالیانه بالغ بر 29 هزار و 180 تن گوشت مرغ در استان تولید می شود. وی افزود سالیانه بیش از 8هزار تن تخم مرغ و نزدیک به 940 تن عسل نیز در زنجان تولید می گردد.

وی در خصوص پیشرفت واحدهای پرورشی در این زمینه ها پس از انقلاب اسلامی اظهارکرد : در حال حال حاضر 2هزار و 440 واحد صنعتی و نیمه صنعتی پرورش انواع طیور در زنجان فعال است که این میزان در پیش از انقلاب به تعداد انگشتان دست نیز نمی رسید.

مدیریت امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان ،میزان سرمایه گذاری که پس از پیرزی انقلاب اسلامی در این زمینه صورت گرفته بالغ بر 2هزار و 600 میلیارد ریال بوده است که با این میزان سرمایه گذاری در حال حاضر برای 4هزار و 921 نفر اشتغال زایی شده است.

صادقی نسبت میزان تولید عسل در روش کلنی مدرن را 98.9 درصد اعلام و تصریح کرد: 1.1 درصد باقیمانده نیز در کلنی های بومی تولید می گردد.

وی ادامه داد : در حال حاضر نیز 2240 واحد زنبورستان زنبور عسل تولید کننده این میزان عسل هستند.

این مسئول فعالیت های انجام شده در راستای توسعه صنعت نوغانداری را توزیع 3هزار اصله نهال توت اصلاح شده اعلام و خاطر نشان کرد : 10 جعبه تخم نوغان بین 4 نفر از نوغانداران شهرستان طارم توزیع شده است که پیش بینی می شود از آنها 400 کیلوگرم پیله ابریشم تولید شود./ش ک

برچسب ها: فعالیت ، پرورش ، طیور ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.