سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوه صعود ساحل عاج به جام جهانی؛

فتح پلی آف و رسیدن به جام جهانی برای ساحل عاجی‌ها

تیم ملی فوتبال ساحل عاج که در بازی‌های مقدماتی راه یابی به جام جهانی در گروه C تیم‌های آفریقایی قرار گرفته بود، با تیم‌های مراکش، تانزانیا و گامبیا همگروه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم ملی فوتبال ساحل عاج که در بازی‌های مقدماتی راه یابی به جام جهانی در گروه C تیم‌های آفریقایی قرار گرفته بود، با تیم‌های مراکش، تانزانیا و گامبیا همگروه شد که در این گروه با انجام 6 بازی به صورت رفت و برگشت به  4 برد، 2 تساوی و یک باخت دست یافت و 15 گل به حریفان زده  15 گل از آن‌ها دریافت نمود و با کسب 14 امتیاز به مرحله‌ی پلی آف رقابت‌های راه یابی به جام جهانی رفت.

تیم ملی ساحل عاج پس از انجام بازی‌های مرحله‌ی پلی آف، با وجود تساوی یک بر یک برابر سنگال موفق شد با پیروزی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت جواز حضور در جام جهانی 2014 برزیل را بدست آورد.

گفتنی است که دور برگشت مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی 2014 برزیل با یک دیدار ادامه یافت که در آن ساحل عاج برابر سنگال به میدان رفت که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اما ساحل عاج به لطف پیروزی 3 بر یک در بازی رفت موفق شد در مجموع دو دیدار با برتری 4 بر 2 جام جهانی 2014 برزیل صعود کند. برای سنگال در این دیدار "موسی سا" از روی نطقه‌ی پنالتی گل زد. اما در حالی که سنگال برای زدن گل دوم جلو آمده بود، " سالومون کالو" موفق شد گل تساوری را به ثمر برساند، و به این ترتیب ساحل عاجی‌ها با تمام تلاش پیروز میدان شدند و از زمین سبز مسابقه سر بلند بیرون آمدند، و به این ترتیب ساحل عاجی‌ها با تمام تلاش پیروز میدان شدند و از زمین سبز مسابقه سربلند بیرون آمدند.

سرمربیگری ساحل عاجی‌ها برعهده‌ی " صبری لاموشی است. و "دیدیه دروگبا" ستاره‌ی درخشان این تیم است.

بهترین نتیجه‌‍ای که آن‌ها در رقابت‌های جام جهانی کسب کرده‌اند، صعود به مرحله‌ی گروهی در سال‌های 2006 و 2010 بود. پس از صعود تمامی تیم‌ها به جام جهانی ساحل عاج در گروه C  و در بین تیم‌های کلمبیا، یونان و ژاپن قرار گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.