سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

تعطیلی خط تولید 9 واحد صنعتی در ایلام

رییس اداره امور حقوقی و ارزیابی عملکرد استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام از تعطیلی خط تولید 9 واحد متخلف صنعتی در استان خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  پری کمرخانی با اعلام این خبر گفت : این واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی در شهرستان های آبدانان، دره شهر، دهلران، ایوان و مهران فعال بودند.
وی ادامه داد: این واحدها به علت نداشتن پروانه کاربرد نشان استاندارد، تولید و فروش محصول غیر استاندارد، اقدام نکردن برای دریافت پروانه و فقدان رعایت موازین استاندارد لاک و مهر و پلمپ شدند.
وی افزود: همچنین به شش واحد تولیدی مصالح ساختمانی که به مراجع قضایی معرفی شده بودند، با توجه به اقدام برای دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد، مهلت قانونی داده شد و واحد تولیدی دیگری نیز به سبب جلوگیری از ورود کارشناسان برای بازرسی به مراجع قضایی استان معرفی شد.
کمرخانی گفت: اداره کل استاندارد استان ایلام به منظور حفظ سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه، مکلف به پایش فرآورده های مشمول استاندارد اجباری است.
رییس اداره امور حقوقی و ارزیابی عملکرد استاندارد و تحقیقات صنعتی ایلام اظهار کرد: هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها اجباری اعلام شود پس از پایان مهلت های مقرر، تولید، تمرکز، پخش و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین تر و یا بدون داشتن نشان استاندارد ایران ممنوع است.
وی یادآور شد: اجرای طرح پایش عملکرد واحدهای صنعتی و تولیدی همواره ادامه دارد و مراکز عرضه در بازار مصرف را نیز شامل می شود.
کمرخانی تاکید کرد: متخلفان از قانون و مقررات استاندارد ایران به زندان از یک ماه تا دو سال و جریمه نقدی از 100 هزار ریال تا 50 میلیون ریال محکوم خواهند شد./ش ک
 
 
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.