سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

«نوره» نگین سبز کردستان

روستای نوره نگین سبزی با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در دل کوه‌های کردستان است که چشم‌اندازهای زیبای آن دل‌ها را به سوی خود می‌خواند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج ، استان کردستان از جمله استان‌های کشور است که در شمار نخستین سکونت‌گاه‌های بشری قرار دارد.اکثریت سکونتگاه‌هایی که در استان کُردستان امروزه بنای شهر‌ها و روستاها را بر آن نهاده‌اند روزگاری جزو حکومت سلا‌طین و حکام حکومت‌گر تاریخ بوده‌اند.

روستای نوره نیز از جمله روستاهای زیبا و سرسبز کردستان است که به عنوان روستای نمونه گردشگری این استان انتخاب و تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در آن به صورت ویژه در حال انجام است.

روستای نوره از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج و در 18 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.این روستای زیبا در یک منطقه کوهستانی و در ارتفاع 1950 متری استقرار یافته است،

از طرف شرق و شمال شرقی به کوه آبیدربزرگ، از شمال غرب به کوه وزمان و از سمت جنوب غرب به کوه تایلان محدود می‏شود

در اطراف این روستا گردنه‏های صعب‏العبور و دره‏های عمیقی وجود دارد که از میان آن‏ها می‏توان به گردنه گرماش در شمال غرب، دره باران در شمال شرق، دره چهارگاه در جنوب شرق و دره زیارتل در غرب و شمال غرب اشاره کرد.

رودخانه زیبای «نوره» از دیگر جاذبه‌های زیبای این روستا است که از غرب آن می‌گذرد و روح طراوت و شادابی را در کالبد طبیعت آن دمیده است./ش ک
انتهای پیام/
برچسب ها: نگین ، سکونت گاه ، سرسبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.