سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

دانشگاه شیراز دومین دانشگاه جامع کشور

دانشگاه شیراز با ۴۰۰ گرایش تحصیلی دومین دانشگاه جامع کشور بعد از دانشگاه تهران است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مجید ارشاد رئیس دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به عنوان نهادهای مستقل باید تعامل خوبی با بخش‌های صنعتی، نهادهای اقتصادی، اجتماعی و دفاعی کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی توانمند وظیفه دانشگاه است، ادامه داد: مراکز علمی در توسعه پایدار علم نقش مهمی دارند و توسعه مبتنی بر دانایی، توسعه‌ای پایدار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تحقیقاتی کشور اندک است، افزود: تحقیقات و طرح‌های کلان باید با برنامه‌ریزی چندساله همراه باشند تا بتوان از نیروهای توانمند استفاده کرد.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه موانع بسیاری برای رشد بخش غیردولتی وجود دارد گفت: برای رسیدن به اهداف متعالی در زمینه دانش و انجام تحقیقات باید موانع ورود بخش غیر دولتی رفع و تسهیلات لازم فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آموزش در دانشگاه شیراز همواره مورد توجه بوده است افزود: این توجه باعث تعالی دانشگاه شیراز در سطح ملی و جهانی شده و این مهم با فعالیت و حضور دائم اساتید و دانشجویان میسر شده است.

ارشاد افزود: توسعه علم زبان مشترک ملت‌ها در ایجاد فرهنگ صلح و گفت‌و‌گو است که سبب تسهیل در ارتباطات، تفاهم فرهنگی و درک متقابل می‌شود.

رئیس دانشگاه شیراز با اعلام آمادگی برای تعامل با سایر دستگاه‌ها ادامه داد:ثمره همکاری مدیران بخش‌های اجرایی با دانشگاه بزرگ شیراز پیشرفت استان و کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: مشارکت برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان حلقه اتصال بین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی و فرهنگی است و نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری جوانان دارد.

ارشادی با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز دومین دانشگاه جامع کشور بعد از دانشگاه تهران است، گفت: در این دانشگاه 400 گرایش تحصیلی تدریس می‌شود که 80 درصد گرایش‌های آن مربوط به تحصیلات تکمیلی است.

وی با بیان اینکه 7 دانشمند جهان اسلام از اعضای دانشگاه شیراز هستند، افزود: دانشگاه شیراز مفتخر است که 10چهره ماندگار، 650 عضو هیئت علمی، 12 پژوهش‌گر برتر را به مجامع علمی معرفی کرده است.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره اینکه در حال حاضر در دانشگاه شیراز 190 گرایش کارشناسی ارشد، 130 گرایش دکتری وجود دارد، گفت: هم‌اکنون 20 هزار دانشجو ایرانی و 70 دانشجوی خارجی در دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل هستند./ش ک

انتهای پیام/



برچسب ها: دانشگاه ، شیراز ، کشور ، دومین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.