سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

برگزاری جشنواره فضل بن آفتاب جهرم فارس به صورت کشوری

دبیر جشنواره فضل بن آفتاب شهرستان جهرم گفت :این جشنواره که امسال به صورت منطقه ای برگزار شد،با برنامه ریزی های انجام شده سال آینده در سطح ملی برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ ایوب پرند آور افزود : جشنواره فضل بن آفتاب در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی با محوریت امامزاده فضل بن موسی (ع)جهرم به صورت منطقه ای به مدت 10 روز برگزار شد.


وی ادامه داد: این جشنواره که با برنامه های متنوعی از جمله همایش منطقه ای امامزادگان . پیاده روی از حرم فضل بن موسی (ع)جهرم تا حرم حضرت احمدبن موسی(ع)،کنگره شعر،حرکت نمادین کاروان امامزاده گان ،ارائه مقالات متعدد به جشنواره ها و جشن میلاد امام رضا (ع)همراه بوده که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امامزاده فضل بن موسی (ع)جهرم به عنوان امامزاده شاخص استان فارس در ایام دهه کرامت امسال معرفی شده است .

این شاعر برجسته آیینی کشور هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی حضرت فضل بن موسی (ع) و دیگر امامزادگان و محور قرار گرفتن امامزادگان در برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی، الگوسازی و فرهنگ سازی به منظور تحقق دهه شادی و نشاط اسلامی با محوریت امام رضا (ع) و امامزادگان را برشمرد.

وی بیان کرد: از محور های برگزاری این جشنواره به صورت ملی را حضور مستمر مردم در این اماکن و تقویت ارتباط معنوی آنان، عدم گرایش آنان به فرهنگ بیگانه بهترین عامل برای دفع هجوم دشمنان به شمار رفته و این فرصت را به وجود می آورند تا به عنوان مراکز فعال برای مقابله با هجوم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان تلقی شوند.

وی افزود: از دیگر موضوعات اصلی اجرای جشنواره پرداختن به مساله امامزادگان به صورت تخصصی است که این جشنواره در صدد آن است در دو بعد فرهنگی و علمی و در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی به تولید محصولات علمی فرهنگی متنوع بپردازد.

نزدیک به 61 امامزاده در شهرستان جهرم وجود دارد که یکی از مهمترین آنها امامزاده فضل بن موسی بن جعفر (ع) فرزند بلا فصل حضرت موسی بن جعفر (ع) است که میعاد گاه و محفل انس دوستداران ائمه اطهار (ع) است.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلو متری جنوب شرقی شیراز قرار دارد./ش ک

انتهای پیام/


برچسب ها: جشنواره ، فضل ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.