سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت لوازم خانگی داخلی جای خود را به برندهای ناشناخته داد

نبود نظارت در صنعت لوازم خانگی داخلی باعث شده برخی برندهای ناشناخته در تولیدات خودنمایی کنند.

ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، یکی از دلایل روند برندهای ناشناخته در صنعت لوازم خانگی را نبود نظارت‌ها دانست و افزود: با ورود بی‌رویه لوازم خانگی از مرزها و تسخیر بازارهای داخلی و خروجی نظارت از سوی دستگاه‌های مربوطه راه ورود این‌گونه برندهای بی‌نام و نشان گسترش یافته است.

وی تصریح کرد: برخی سودجویان و فرصت‌طلبان ضمن استفاده از نام و جایگاه برخی برندها در بین مردم شبهه ایجاد می‌کنند.

نکو با بیان اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم ثبات نسبی در وضعیت اقتصادی با شیب ملایم و کند،‌ شاهد کاهش نرخ ارز بودیم افزود: امید است با برنامه‌ریزی و اقداماتی بیشتر نرخ تورم و گرانی کاهش و از افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها جلوگیری به عمل آید.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی ممنوعیت واردات راهکارهای منطقی برای کاهش تورم، گرانی و افزایش تولیدات داخلی نیست خاطرنشان کرد: ممنوعیت واردات زمانی می‌تواند متناسب باشد که از تولیدات و تولیدکنندگان داخلی در مقابله با رقبا حمایت کنیم و با تقویت بنگاه‌ها ورود کالاهای خارجی کنیم.

نکو با بیان اینکه کشورمان در برخی کالاها صادرکننده است اظهار داشت: تا زمانی که کشورهای دیگر، در برخی محصولات به خودکفایی برسند از تولیدات داخلی ما استقبال می‌کنند و نیازمند به واردات هستند.

وی افزود: با تلاش تمامی عوامل و کمیته‌های تخصصی، می‌توان به روند ثبات اقتصادی و برطرف شدن موانع و مشکلات در افزایش قدرت خرید مردم امیدوار بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: لوازم ، خانگی ، برند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.