به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، در سال 2013 میلادی حدود 1004.2 میلیون اسمارت فون در سرتاسر جهان عرضه شد، که این آمار نشان از رشد 38.4 درصدی نسبت به سال 2012 را می دهد. بر اساس تحقیقات در سال گذشته تقاضا برای اسمارت فون هایی با صفحه نمایش بزرگ و دستگاه های سطح پایین در بازارهای مهمی هم چون هند و چین افزایش داشته است.
در طول سال گذشته سامسونگ توانست با استفاده از محصولات متنوع و تبلیغات وسیع حدود 313.9 میلیون دستگاه اسمارت فون را به فروش برساند، سهم آنها به تنهایی حدود 31.1 درصد کل بازار می باشد، البته بر اساس گزارش IDC مقداری از سهام خود را در سه ماهه ی پایانی 2014 از دست داده است، بعد از سامسونگ، اپل سهم 15.3 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است، این کمپانی در سال گذشته موفق به فروش 153.4 میلیون دستگاه آیفون شد، اما نکته جالب کسب مقام سوم توسط کمپانی چینی هوآوی می باشد که توانست در رقابت با ال جی این کمپانی را کنار بزند و سهم خود در بازار را به شدت افزایش دهد.
پس از هوآوی کمپانی های ال جی لنوو و ZTE در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.
انتهای پیام/