سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهنمودهای حقوقی رئیس دستگاه قضا فروردین 92/

پاره‌ای اقدامات که با بودجه‌های دولتی به معنای اعم آن صورت می‌گیرد، رنگ و بوی انتخاباتی دارد

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: متأسفانه پاره‌ای اقدامات که با بودجه‌های دولتی به معنای اعم آن صورت می‌گیرد، رنگ و بوی انتخاباتی دارد، امیدواریم تمام کسانی که به نحوی در معرض کاندیدا شدن هستندا به این موضوع توجه کنند و از بودجه سازمان‌های دولتی و عمومی در انتخابات استفاده نکنند و بدانند هم برخورد نظارتی شورای نگهبان و هم برخورد قوه قضاییه را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، جلسه مسئولان عالي قضايي در فرودین سال 92 نيز مثل هر هفته با حضور قضات عالي كشور به رياست آيت‌الله آملي لاريجاني برگزار شد.
 
وی در ابتدای  جلسه با تبریک 29 فروردین روز ارتش و نیز دوم اردیبهشت سالروز صدور فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از علل مهم عزت و اقتدار کشور؛ نیروهای مسلح کشور هستند.
 
رئیس دستگاه قضا افزود: در طول سال‌های بعد از انقلاب، ارتش و سپاه و نیروهای مسلح، موجب سربلندی و عزت این کشور شدند؛ خصوصاً در ایام دفاع مقدس، مجاهدت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح بر همه روشن است.
 
 آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که " گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی و بودجه عمومی در اغراض انتخاباتی دریافت کرده‌ایم" افزود: استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است و از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم جهات نظارتی خود را تشدید کنند، هرچند مطمئنیم چنین نظارت‌هایی همچون دوره‌های قبل به خوبی اعمال شده و می‌شود و قوه قضاییه نیز به حسب وظیفه خود حتماً فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کند.
 
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: متأسفانه پاره‌ای اقدامات که با بودجه‌های دولتی به معنای اعم آن صورت می‌گیرد، رنگ و بوی انتخاباتی دارد، امیدواریم تمام کسانی که به نحوی در معرض کاندیدا شدن هستند و هواداران آن‌ها به این موضوع توجه کنند و از بودجه نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی در انتخابات استفاده نکنند و بدانند هم برخورد نظارتی شورای نگهبان و هم برخورد قوه قضاییه را در پی خواهد داشت.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.