سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر آمریکا در انگلیس:

باید همچنان در مسیر دیپلماسی هسته‌ای با ایران حرکت کرد

"متیو بارزون" سفیر آمریکا در انگلیس بر استمرار حرکت در مسیر دیپلماسی هسته‌ای با ایران و خودداری از اعمال تحریمهای جدید علیه ایران تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، "متیو بارزون" سفیر آمریکا در انگلیس در گفتگو با این شبکه گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای رسیدن به اهدافی که در نطق امروزش در کنگره مطرح کرد باید با کنگره و مقامات ایالتی و محلی و شرکتهای خصوصی همکاری کند. همه این بازیگران برای تحقق اهداف مدنظر اوباما لازم هستند. اوباما باید با کنگره در حوزه های مختلف همکاری کند. اما اوباما برای همه کارها منتظر کنگره نخواهد ماند. خود اوباما به خوبی می‌داند که برای رسیدن به اهدافش باید بسیار تلاش کند. او می داند که این کار اصلا آسان نیست.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سخنان امروز اوباما درباره ایران گفت: اوباما به صراحت درباره این موضوع سخن گفت و اینکه نه تنها در داخل آمریکا بلکه در سطح جامعه بین المللی هدفی مشترک درباره ایران وجود دارد مبنی بر اینکه تلاش کنیم مانع از گسترش برنامه هسته‌ای شویم. این هدف مدنظر است. حال باید دید چه اقدامات عینی می‌توان انجام داد تا به این اهداف رسید. توافق موقت ژنو یکی از این راهها است. این نتیجه از طریق دیپلماسی حاصل شده که فشارها نیز در ورای آن مطرح بوده است. اوباما می گوید باید فرصت داد تا این دیپلماسی نتیجه بدهد. او رویکردی کاملا عملگرایانه دارد و به همین علت می گوید اعمال تحریمهای جدید علیه ایران مانع از آن می شود که به دیپلماسی فرصتی برای نتیجه بخش شدن داده شود. اوباما می گوید باید شش ماه صبر کرد و اگر این تلاشها نتیجه ای نبخشید، بلافاصله پس از شش ماه می توان تحریمهای جدیدی اعمال کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.