سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

وجود 122 معدن غیرفعال در مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: تاکنون 122 معدن غیرفعال در حوزه منابع طبیعی استان شناسایی شده است.

عباسعلی نوبخت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ساری ، تاکنون طبق آمار، 266 معدن در حوزه منابع استان منطقه ساری واگذار شده که از این تعداد 144 معدن فعال و مابقی غیرفعال است.

وی اظهار داشت: از ظرفیت معادن غیرفعال، می توانیم برای توسعه استان استفاده کنیم و آن را به جوانان فارغ الحصیل و جویای کار واگذار شود.

وی عنوان کرد: ما در استان نیاز به توسعه داریم و می توانیم از ظرفیتهای معادن استان بهره گیری کنیم و غیرفعال بودن برخی معادن درحالیست که با کمبود مصالح نیز مواجه هستیم.

نوبخت یادآورشد: با برخی مشکلات قانونی نیز دستگاههای مرتبط با بخش معادن روبرو هستند که باید گره ها را تشخیص داد و برای توسعه استان، گره گشایی کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری به کتابچه مطالعات طرح ها اشاره و اضافه کرد: 60 میلیارد تومان پروژه های آبخیزداری در ساری و 30 میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در حوزه اداره کل نوشهر تعریف شده است.

وی عنوان کرد: برای تکمیل مطالعات آبخیزداری استان در حوزه اداره کل ساری و نوشهر نیز به 9 تا 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا مسائل حوزه آبخیز استان تکمیل شود.

نوبخت به برداشتهای در حوزه جنگل اشاره کرد و گفت: شیوه دخالت ما در جنگل، بهداشتی و اصلاحی است ولی نمی توانیم هرجایی، هر درختی را که فرسوده است، برداشت کنیم.

وی یادآورشد: به عنوان نمونه در راشستانها ممکن است بین آنها ممرزهای فرسوده ای وجود داشته باشد که حتی قدرت بذردهی نداشته باشد و ما این گونه را حفظ می کنیم، به دلیل آنکه خاکی که از تجزیه این ممرزها ایجاد می شود برای گونه های راش مفید است.

انتهای پیام/ ش ک

برچسب ها: معدن ، غیرمجاز ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.