سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

رعایت اولویت های بهره گیری از سد سلمان فارسی

با توجه به اینکه سد سلمان فارسی یک طرح ملی است باید در بهره گیری از آن با در نظر گرفتن وضعیت شهرستان ها ، اولویت برخورداری از مزایای این سد رعایت شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ نادر فریدونی نماینده مردم شهرستان های قیر و کارزین ، فیروزآباد و فراشبند در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اینک شهرستان های لار و جهرم از مواهب این سد برخوردار هستند اما با وجودی که این سد در نزدیکی شهر قیر(مرکزشهرستان قیر و کارزین) واقع شده است هنوز برخی از مناطق قیروکارزین حتی از داشتن آب آشامیدنی و کشاورزی محروم هستند.


سد مخزنی سلمان فارسی (قیر) در استان فارس و جنوب شیراز بر روی رودخانه قره آغاج که از کوه های زاگرس سرچشمه می گیرد در محل تنگه کارزین قرار دارد.

این نماینده مجلس افزود: در بحث فرهنگ و ورزش باید دستگاه های ذی ربط به گونه ای سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنند که استعدادهای جوانان شکوفا و از ظرفیت ها و قابلیت های آنان به بهترین نحو استفاده و از هدر روی توانمندی های آنها پیشگیری شود.

فریدونی به پیگیری طرح های عمرانی مصوب شده برای شهرستان قیر و کارزین اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل و واگذاری بیش از 500 واحد مسکن مهر شهر قیر، تکمیل 184

واحد مسکن مهر شهر کارزین، تامین تسهیلات مورد نیاز برای اجرای طرح های کوچک صنعتی از اعتبارات صندوق توسعه ملی از جمله این مصوبات است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، گفت: ایجاد زیرساخت شهرک صنعتی از قبیل برق و ساخت پل، ساخت کانال های پایاب مشترک با جهاد کشاورزی و امور آب ، تکمیل بیمارستان خیرساز بخش افزرشهرستان قیر و کارزین ، مرمت و تکمیل کانون های فکری آموزش و پرورش یا خانه معلم ، راه اندازی تخت CCU و بخش دیالیز بیمارستان قیر، پاره ای دیگر از این مصوبات است.

فریدونی افزود: همچنین برای تکمیل جاده قیر به فیروزآباد ، مقرر شده است استاندار فارس با هماهنگی نمانیده این شهرستان با وزیر راه و شهرسازی دیدار و این موضوع را پیگیری کند.

شهرستان قیر و کارزین به مرکزیت قیر در فاصله 169 کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد./ش

انتهای پیام/


برچسب ها: بهره گیری ، سد ، سلمان ، فارسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.