سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراف مقام سابق آمریکایی به شکست در خاورمیانه

«... این نیروها به عراق هم کشیده شده اند و امنیت اسرائیل بیشتر در خطر افتاده و همه اینها در حالی است که ممکن است اسد در قدرت باقی بماند.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (jpost)، به نقل از استفان هادلی، مشاور امنیت ملی بوش، نوشت که آمریکا در مدیریت بهار عربی [بیداری اسلامی] و بحران سوریه و مصر با شکست مواجه شده است.

 

 

این روزنامه در ادامه به نقل از این مشاور امنیت ملی بازنشسته نوشت: ما نسبت به بهار عربی چهار مشکل داشتیم: مسلمانان میانه رو در برابر افراط گرایان اسلامی، سکولارها در برابر دین سالاران، سنی ها در برابر شیعیان و دموکرات ها در برابر اقتدارگرایان اما ما در مقابل این مسائل از عهده هیچ کدام برنیامدیم.

 

 

وی درباره سوریه گفت که هنوز بشاراسد بر سر کار است و خشونت در سوریه هنوز ادامه دارد. امنیت همسایه های سوریه هنوز ناپایدار است و به تعداد نیروهای القاعده افزوده شده است. آقای هادلی افزوده که این نیروها به عراق هم کشیده شده اند و امنیت اسرائیل بیشتر در خطر افتاده و همه اینها در حالی است که ممکن است اسد در قدرت باقی بماند.

 

 

استفان هادلی در پایان درباره مصرگفت: ما اول با مبارک بودیم تا اینکه مجبور شدیم دربرابر او بایستیم و بعد از اخوان المسلیمن حمایت کردیم و حال آنها هم از قدرت برکنار شده اند. در شرایط کنونی، این فشار برروی ما وجود دارد که از نیروهای نظامی در مصر حمایت کنیم و اشتباه ما این بود که زمانی که مردم مصر اخوان المسلمین را انتخاب کرده بودند ما باید از آنها حمایت می کردیم.

منبع: جام نیوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.