سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با رهبر طایفه دروزی ارسلانی؛

شمخانی: تاریخ بهترین گواه بر حقانیت و اصالت جریان مقاومت است

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: مقاومت در برابر تجاوز و زیاده‌خواهی، مفهومی منبعث از سرشت انسان‌های حق‌جو و آزاده است و نمی‌توان آن را در دایره مذهب، قومیت و ملیت محدود کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار طلال ارسلان رهبر طایفه دروزی ارسلانی و رئیس حزب دموکراتیک لبنان که صبح امروز انجام شد، اظهار داشت: مقاومت در برابر تجاوز و زیاده‌خواهی، مفهومی منبعث از سرشت انسان‌های حق‌جو و آزاده است و نمی‌توان آن را در دایره مذهب، قومیت و ملیت محدود کرد.
 
وی در این دیدار با تجلیل از اراده ملی و سیاسی مردم و رهبران لبنان در پیگیری خط مقاومت افزود: انسجام قابل قبول و پویایی جامعه لبنان حاصل تفکر اصیل مقابله با افراط‌‌گرایی و اعتدال است.
 
وی با اشاره به تلاش برخی جریان‌های افراطی که به نام مذهب به دنبال ناامن نمودن جامعه لبنان هستند، گفت: تداوم بحران و بی‌ثباتی در سوریه که با حمایت و تقویت تروریسم تکفیری در جریان است تهدیدی شکننده برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می‌رود.
 
وی جهل و فقدان نگاه راهبردی به تحولات سیاسی و امنیتی از سوی جریان‌های حامی خشونت را علت اصلی شکل‌گیری حفره‌های امنیتی در سطح منطقه عنوان کرد و افزود: شکست‌های پی در پی این جریان در عرصه‌های مختلف و شکل‌گیری تنفر و انزجار بین‌المللی نسبت به آنان باید موجب تغییر رویکردهای سنتی آنان گردد.
 
طلال ارسلان رهبر طایفه دروزی ارسلانی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر مشترکات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور، گزارشی از روند تحولات امنیتی لبنان ارایه کرد.
 
وی با مردود دانستن ارتباط جریان‌های تکفیری به اهل سنت، جریان‌های تروریستی حاضر در سوریه را عوامل بی‌اجر و مزد رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی و برادر کشی عنوان کرد و افزود: جامعه لبنان با هدایت رهبران سیاسی آگاه، مقتدر و هوشمند اجازه تحقق اهداف فاجعه‌بار گروه‌های افراطی و تکفیری در این کشور را نخواهد داد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: شمخانی ، دبیر ، شورای ، عالی ، امنیت ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.