به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران، تویوتا پریوس سلطان بی بدیل بازار خودروهای هیبریدی آمریکا است. در سال 2013 نزدیک به 40 درصد این بازار در اختیار تویوتا بود. نسل بعدی این خودروی هیبریدی سال 2015 وارد بازار می شود و دلیل آن که تویوتا به دنبال نسل بعدی این خودرو است، حفظ مزیت رقابتی و کنترل بازار از طریق کارآمدتر کردن و بهینه کردن مصرف در این خودرو و در عین حال کاهش قیمت آن با رسیدن به مقیاس اقتصادی و بازگشت سرمایه است.
نسل بعدی پریوس روی پلتفرم جدیدی است که به معماری جهانی جدید تویوتا معروف است.
سبک سازی قطعات از جمله عوامل افزایش بهره وری و بهینه سازی مصرف سوخت است ضمن آن که در معماری جدید پلتفرم به این موضوع فکر شده است که اجزای مشترکی بین مدل های مختلف در نظر گرفته شود تا هزینه ها در حد امکان پایین بیاید. این که چند خودروی روی این معماری جدید و با این پلتفرم ساخته می شود جزو اطلاعات محرمانه شرکت ها است و معمولا از بیان آن خودداری می شود.
در مورد خودروهای هیبریدی، پایین آوردن قیمت فقط به کاهش هزینه های پلتفرم ختم نمی شود و موضوع گرانی باتری های مخصوص این خودروها هنوز به قوت خود باقی است. مخصوصا که در نسل بعدی پریوس هیچ تحولی در باتری های لیتیم-آیون اتفاق نیفتاده است. حتی برخی از مدل های تویوتا نیکل-فلز است که بسیار سنگین تر از لیتیم-آیون هم هست.
مهمترین دلیلی که باعث شده مردم به خودروهای هیبریدی روی بیاورند، مصرف سوخت پایین و پیمایش بالای آن است. نسل بعدی پریوس در این دو مقوله حداقل 8 درصد بهبود ایجاد خواهد کرد. به بیان دیگر پیمایش این خودرو به ازای هر گالن بنزین 58 مایل خواهد شد. (تقریبا 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر)
با این که هنوز پیشتاز بازار خودروهای هیبریدی پریوس است، رقبای جدید در حال ظهورند و از سهم بازار پریوس می کاهند.
انتهاي پيام/
منبع:سايپانيوز