سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس اداره راه و شهرسازي خرمشهر:

ترانزيت از مرز شلمچه به عراق ساماندهي مي شود

رييس اداره راه و شهرسازي خرمشهر گفت: با تكميل كمربندي اتصالي بين جاده امام صادق(ع) و جاده قديم خرمشهر، ترانزيت كاميون هاي ايراني از مرز شلمچه به عراق ساماندهي مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان خوزستان، هاشم بالدي از اختصاص 16 ميليارد ريال براي تكميل اين كمربندي و نيز ورودي جاده خرمشهر از سمت اهواز خبر داد و اظهار كرد: كمربندي مزبور به طول شش كيلومتر و 200 متر است كه عمده اعتبار پيش بيني شده براي تكميل ورودي جاده خرمشهر كه ادامه مسير كمربندي است هزينه خواهد شد.

وي يادآوري كرد: از سال گذشته تاكنون در يك كيلومتر و 600 متر از اين مسير عمليات خاكريزي، زيرسازي و روسازي به غير از لايه اساس و آسفالت به عرض 15 تا 16 متر و ارتفاع دو و نيم تا سه متر انجام شده است.

بالدي گفت: در زمان حاضر براي ترانزيت به مرز شلمچه اتصالي از سمت آبادان مگر از طريق عبور از داخل شهر خرمشهر وجود ندارد كه با تكميل كمربندي مورد اشاره كاميون ها و تريلي هاي ترانزيتي كه هم اينك باعث آزار و اذيت در محدوده شهري مي شوند بدون ورود به داخل شهر از سمت جاده امام صادق(ع) به سمت شلمچه عازم خواهند شد.

وي اظهار كرد: در چارچوب اين اقدام در بلند مدت نيز شلمچه از طريق كمربندي مزبور به آبادان و ماهشهر متصل خواهد شد.

بالدي يادآوري كرد: هم اينك روزانه يك هزار دستگاه كاميون و تريلي براي عزيمت به مرز شلمچه از داخل شهر خرمشهر عبور مي كنند كه باعث ايجاد اختلال در تردد ديگر وسايط نقليه و نيز مزاحمت افراد شده است.

وي افزود: اين كاميون ها بار خود را با ورود به خرمشهر در بارانداز تخليه و از آن سو نيز عراقي ها بارگيري مي كنند.

بالدي مدت زمان پيش بيني شده براي تكميل اين كمربندي را يك سال اعلام و اضافه كرد: جاده امام صادق(ع) در زمان جنگ تحميلي ساخته شده و جوابگوي اين ميزان تردد نيست كه با تكميل كمربندي مزبور اين جاده هم از ترانزيت خارج مي شود.

وي گفت: بزرگترين مساله براي تكميل كمربندي و بهره برداري آن ساخت دو پل يكي روي رودخانه كارون و ديگري روي كانال ژيان است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.