سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"مرندی" در گفتگو با راشا تودی:

رژیم اسرائيل و عربستان در حال همکاری ضد ايران هستند

"محمد مرندی" تحلیلگر ایرانی گفت:اسراییل و عربستان اگرچه جسارت حمله به ایران را ندارد اما در تلاش برای ضربه زدن به توافق اخیر هسته ای قدرت های بزرگ و ایران هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی، "محمد مرندی" تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه تهران در مصاحبه با این شبکه، با اشاره به گزارشی که اخیرا ساندی تایمز درباره همکاری اسراییل و عربستان ضد ایران منتشر کرده است گفت : هنوز نمی‌دانیم این گزارشها صحیح است یا خیر با این حال سعودی ها و اسراییلی ها به شدت در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. با این حال به شدت بعید است که این دو واقعا به دنبال حمله به ایران باشند زیرا در پایان هر دو طرف بازنده خواهند بود هر دو طرف متجاوز قلمداد خواهند شد و واضح است که ایران حمله را تلافی خواهد کرد و عربستان سعودی به شدت آسیب پذیر خواهد بود. این درگیری پیامدهای فاجعه باری برای اقتصاد جهان خواهد داشت و انگشت اتهام تنها به سوی اسراییل و عربستان سعودی گرفته خواهد شد. اسراییل نیز با حمله تلافی جویانه ایران روبرو خواهد شد. این مسئله کل منطقه را در معرض جنگ و درگیری قرار خواهد داد. مردم در خیابانها در حمایت از ایران تظاهرات خواهند کرد و اسراییل منزوی تر خواهد شد. اسراییل طرف بازنده خواهد بود زیرا آنها تنها قادر به ویران کردن چند ساختمان خواهند شد با این حال با واکنش شدید ایران روبرو خواهند شد و پیامدهای سیاسی برای اسراییل ویران کننده خواهد بود .

مرندی گفت : فکر نمی‌کنم هر گونه سخن از حمله به ایران قریب الوقوع و واقع گرایانه باشد. همچنین آمریکا نیز قادر به چنین حمله‌ای نخواهد بود زیرا عقاید عمومی درجهان و به ویژه در آمریکا این حمله را نخواهد پذیرفت. 

وی گفت : به نظر من درباره گزارشی که در ساندی تایمز درباره همکاری اسراییل و عربستان برای حمله به ایران منتشر شده است تردیدهای زیادی وجود دارد، هرچند اسراییل و عربستان در سطوح مختلف همکاری دارند تا فشارهای زیادی بر گروه پنج به علاوه یک درباره توافق اخیر هسته ای با ایران وارد کنند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.